• Dionysos

Tärnans kläder???

Hej

Vi har gjort så att tärnan och bestman även ska vara toastmaster och sköta mycket av organisationen för hela kvällen. Dem är två personer som är riktigt klockrena på det. Men, min fråga är jag bryr mig inte alls vad hon har på sig, jag tycker inte hon behöver följa någon färg eller något. Ska jag ändå erbjuda mig att betala för hennes klänning???? Bara så jag vet....

• Svar på tråden Tärnans kläder???
  • bara jag

Det gör man efter tycke och plånbok tycker jag! Jag betalade inte klänningar till mina tre tärnor, men de köpte och hyrde inte. Däremot betalar jag ju deras accessoarer/skor/blommor

• lodo

köpt allt till min tärna, klänning, skor, väska, smycken

• Juni2009

näbbar kommer vi betala för det är vår barn.

men ill tärnor.. vet inte...

har inte frågat domom dom vill vara tärnor...

sen kom jag på en sak...

hur gör ni med toastmadame?
    vi ska ha 2 st. hur ska deras kläder vara?bertalar ni eller ordnar dom själv???

• KIKKIHOLMBLAD

Jag tycker också du ska göra som du vill och vad ni har råd med. Litar du på att din tärna kommer klä sig enligt eran "smak" eller stil så kan hon ju få göra som hon vill.

Min tärna får en klänning uppsydd som vi betalar.

• Dionysos

mmm, jag litar på att honh väljer något efter eget huvud och att hon inte4 behöver välja en typisk tärnklänning så det är därför jag är lite fundersam över om jag ska betala eller inte. Budgeten skulle tillåta att vi betalade men om hon nu väljer själv och det inte är en typisk tärnklänning så, ...tja jag vet inte hrm

• Anettan73

Vi har satt en summa som vi betalar till tärnorna. Bestmenen har fått samma. Blir det dyrare så bet dom själv resten.

• BröllopJuli2008

Vi betalade vår tärnas klänning. Vi betalar över bestmans kläder. Iofs hade han kostym sedan tidigare men vi betalar hans skjorta (699:- helt SJUKT dyrt) samt väst och pastrong.

Men vi kommer inte att köpa någon present till dom utan de får sina kläder betalda och det får räcka.

• Vårt bröllop 2008

Vi kommer inte betala för tärna och bestman... Det var svårt först, men sen läste vi att det är vanligt att de själva betalar då det ses som en ära att bli utvald. Sen är det ju så mycket andra kostnader i samband med bröllopet...

• Augustibruden 2008

Hittat sååå snygga långa tärnklänningar på Stockholm Brud & Fest till tärnorna
    Hittade även kläder till min blivande man där!

Tärnorna betalar själv klänningarna (hyr) o jag köper sjal, halsband + dom får håruppsättningen.

• feministbrud

Mina tärnor får ha vad de vill och det betalar de själva för. Jag hade tänkt att ge dem en liten blomma att ha under vigseln, men inget mer.

Om man har råd är det kanske roligare att låta tärnorna gå till frissan tillsammans med dig?

• Dionysos

att ge dem en blomma kunde vara fint!

Svar på tråden Tärnans kläder???