• Snartsjuksköterska

Var hittar man en relativt billig diamantring?

Hejhej! Jag har fasnat för em schalins ring som heter: Europa Exclusive, Bern. Jag var inne på Jemp guld på tips från en annan tråd. Där kostar den 4916 kr (i vitguld). Detta är egentligen lite för mycket pengar för mig och min kille, men jag vill verkligen ha en sten i min förlovningsring. Är det någon som "kommit undan" billigare än såhär? Självklart vill jag att stenen ska vara snygg men jag bryr mig inte så mycket om exakt vad det är för sten osv. Det jag vet är att jag vill ha en ring som är 5 mm bred, i vitguld och har en eller två(som bern) stenar. Någon som har några bra tips?

• Svar på tråden Var hittar man en relativt billig diamantring?
  • bara jag

Om du ska ha en billigare ring och ändå ha diamanter eller liknande så kan jag rekommendera guldfynd! Jag betalade 3500-4000 för en alliansring med en "blomma" av större diamanter i mitten. Totalt 27 små diamanter i min. Men så är jag ju inte så noga med att diamanten måste vara slipad på ett speciellt sätt. Kan inte det där så vi köpte den som jag utseendemässig föll för

• Piggelinlover

bara jag skrev 2008-04-16 16:59:15 följande:

Om du ska ha en billigare ring och ändå ha diamanter eller liknande så kan jag rekommendera guldfynd! Jag betalade 3500-4000 för en alliansring med en "blomma" av större diamanter i mitten. Totalt 27 små diamanter i min. Men så är jag ju inte så noga med att diamanten måste vara slipad på ett speciellt sätt. Kan inte det där så vi köpte den som jag utseendemässig föll för
    Inte igen!!!=)...
  • bara jag

Du e ju inte med i svängen! hahaha

Piggelinlover skrev 2008-04-16 17:02:28 följande:
    bara jag skrev 2008-04-16 16:59:15 följande:
    Inte igen!!!=)...
  • bofinkarna

min ring kostade 2700 med 3 diamatner :)

• Snartsjuksköterska

Hej! Tack för era svar. Har tittat runt lite. Hittar dock fortfarande inget bättre än 4916 kr från jempguld, så det blir väl bara att lensa spargrisen :P.

• bofinkarna

Ja köpte min på guldgruvan. Mycket bra service och perfekt och snabbt! :)

• Carmilla79

Jisses, var ju farligt att gå in på jempguld. Såna fina ringar...

• lodo

du kan ju alltid lämna in eget guld om du har, så har jag gjort så nu behöver jag bara betala 1500 för stenen, jätte bra!

• Niccisen

Nu vet jag inte vart du bor, men om jag inte minns helt fel så har jempguld så att man får 20% rabatt på sakerna man köper i butiken jämfört med hemsidan... Nu ligger ju jempguld i byn gud glömde, nämligen Kungsör, men bor man i närheten så kanske man kan spara in lite pengar så...

Snartsjuksköterska skrev 2008-04-17 10:58:28 följande:
    Hej! Tack för era svar. Har tittat runt lite. Hittar dock fortfarande inget bättre än 4916 kr från jempguld, så det blir väl bara att lensa spargrisen :P.
  • slävik

åk till en guldsmed och visa vad du vill ha för ring och be om en spinell istället för diamant, mycket billigare och har precis lika fin lyster.

• pirrpirr

oj, 20 % rabatt skulle ju vara jättebra. Det ska jag ringa o kolla upp. Ringen som jag skulle vilja ha kostar 12000 i butik här i stan, hos Jempguld blir den att kosta 7000 om det är rabatt. Den är iofs mycket billigare även utan rabatten, så ska nog ta en sväng dit. Tack för tipset!!

• Niccisen

som sagt, är inte helt hundra på det där med rabatten... Men åk dit om du bor nånstans i närheten... Visserligen tar det ju inte lång tid från t.ex. Sthlm och dit heller.. De är enormt serviceinriktade.

pirrpirr skrev 2008-04-28 16:08:56 följande:
    oj, 20 % rabatt skulle ju vara jättebra. Det ska jag ringa o kolla upp. Ringen som jag skulle vilja ha kostar 12000 i butik här i stan, hos Jempguld blir den att kosta 7000 om det är rabatt. Den är iofs mycket billigare även utan rabatten, så ska nog ta en sväng dit. Tack för tipset!!
  • emelieochlinus

Gå in hos en riktig guldsmed och beställ en ring med en "oäkta" sten typ kubic circona, så kan man byta ut den mot en diamant senare när man har råd.

Svar på tråden Var hittar man en relativt billig diamantring?