Jag var så förr, och uppfann saker att oroa mig för. Men sen började jag jobba som kurator och insåg då att det finns värre porblem än de jag uppfann. Jag ansträngde mig för att se saker från den ljusa sidan, se vad jag hade, vad som var bra och framförallt så lärde jag mig att längta. Jag längat mycket- efter småsaker som en skjorta jag skickat efter från HM, efter att komma hem till min m2b, få dricka champagne med mina vänner, eller efter stora saker som att gifta mig, åka på bröllopsresa etc. Själva längtandet är jätteviktigt att uppskatta, för man lever i nuet. Men under längtandet är det jätteviktigt att uppskatta det man har nu - fina katter, fin lägenhet, fin m2b, ett jobb, vänner.
Är det lönt att oroa sig för det man inte ens vet ska hända? Och vad skulle jag kunna ha för plan om farhågorna besannades så att jag inte blir besviken?
Jag tror att besviken är en av de hemskaste känslorna människor som oroar sig kan känna, därför försöker jag ha en plan b, tänka rationellt, längta och bara uppskatta det som jag har nu. Det finns människor som har verkliga problem att oroa sig för, varför ska jag då oroa mig för det som ju också enligt mig själv är smågrejer?
Så har jag lärt mig att tänka. Lite småsnurrigt men nåja.