• Celeste97

Bästa tipsen för ömma fossingar?

Nu behöver jag er hjälp, tjejer (och ni killar som brukar gå i högklackat för den delen)!
    Jag har äntligen hittat mina brudskor, ett par vita sandaler från Esprit. De är snygga, matchar min klänning, billiga, har lagom hög klack och de gör M2B lycklig... ..dock får de inte alla rätt på den viktigaste punkten - de är inte så bekväma!

Tyvärr kommer jag nog inte hitta ett par bättre skor för bröllopet så därför behöver jag tips på hur mina ömma fötter får det så skönt i dessa vidunder som möjligt. Särskilt lilltån och knölen vid stortån blir ju lite klämda mot banden när foten glider neråt. Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Bästa tipsen för ömma fossingar?
  • pallesj

Kan du inte lämna in de till skomakare som tar ut de lite, annars att ha på plåster med en gång, happy feet gele,

• Celeste97

Sandaletterna är ju inte trånga, men eftersom de bara håller fast fötterna med ett par strängar så blir det ju lätt skav och tryck just där. Kan det funka med Compeeds gummiliknande skavsårsplåster i förebyggande syfte? Och dölja med sån där hudfärgad tape från Apoteket?
    Happy feet gele - är det plattorna man har under fötterna?

• Lillsnufflan

Jag tvingades en gång bära högklackade finskor (och balklänning) i ett dygn och stod upp det mesta av tiden. Det gick relativt bra med just Compeeds skavsårsplåser och Scolls Party feet, små kuddar man fäster under trampdynan. Dessutom bytte jag skor efter halva tiden. Inte så att det andra paret var bekvämare direkt, men de klämde på lite andra ställen så det blev lite omväxling.

• valkyriana

Jag ska träningsgå mina skor en gång i veckan fram till bröllopet hade jag tänkt.

kanske något?

• 2augusti2008

Jag ska ha en plan B, typ ett par flip-flop som jag kan byta om till när mina ögon har gråtit färdigt och mina fötter börjar (på natten kanske:)

• Celeste97

Tack för alla bra tips!
    Ett par bekväma skor åker med (fast de får nog inte plats i den lilla handväskan, hihi) som ev. ombyte!
    Träningsgå skorna kan jag göra för att ta reda på exakt var det kommer börja göra ont och om den "vaddering" jag väljer fungerar.
    Party feet har jag sedan tidigare och de hjälper mot att foten glider ner i sandalen och trycker mot remmarna. Eller så köper jag strumpbyxor med sockiplast-sula (gummiknottror).
    Resten får Compeed och gummiplåster från Scholl fixa.
    Hoppas det funkar!

• pallesj

Ja det är som gele inlägg man har för att inte få ont i fötterna finns hos nästan alla som säljer skor, Compeed kan funka tror jag Gå in de lite o kolla om såna plåster då hjälper, ha på de en hel dag på helgen hemma eller nåt

Celeste97 skrev 2008-04-15 21:06:45 följande:
    Sandaletterna är ju inte trånga, men eftersom de bara håller fast fötterna med ett par strängar så blir det ju lätt skav och tryck just där. Kan det funka med Compeeds gummiliknande skavsårsplåster i förebyggande syfte? Och dölja med sån där hudfärgad tape från Apoteket?Happy feet gele - är det plattorna man har under fötterna?
  • Celeste97

Tack!
    Undrar förresten vem eller vad som tvingade Lillsnufflan att bära balklänning i ett helt dygn? Vilket ohyggligt straff!

• beccis80

Håller med Valkyriana, gå in skorna hemma (fast inte för länge åt gången!) Har också hört talas om att man kan fukta skorna med vatten om det är skinn, för att töja dem lite...
    OBS!!! Har INTE provat detta själv och tar inget ansvar för hur det fungarar... Inte så kul om du glider ur skorna på bröllopsdagen heller *haha*

Svar på tråden Bästa tipsen för ömma fossingar?