• rosarosen1

Ingen mens på 4 månader - normalt???

Är det normalt att mensen tar en väldig tid på sig att komma igång? Slutade med p piller vid årsskiftet och mensen har fortfarande inte kommit igång. Har gjort gravtest två gånger men jag är inte gravid. Vi ska gifta oss i augusti nästa år och vi vill inte ha barn nu, vet inte varför jag slarvade med så med p pillerna, det var ju inte meningen att jag skulle sluta egentligen, men jag kan ju inte börja med dem igen förrän mensen kommit igång. Jag tänker hela tiden på det och hela våren har varit otroligt jobbig på olika sätt, kan detta bidra till att mensen uteblir?

• Svar på tråden Ingen mens på 4 månader - normalt???
  • nicenettis

när man slutar med pillerna efter tagit de en lång tid så kan de ta många månader innan blödningen kommer igång

• rosarosen1

Ok, jag har nog ätit dem i 11 år typ...hittade precis en annan tråd som tog upp samma ämne och jag känner mig väl lite lugnare, för där läste jag om att det kunde ta typ ett halvår.

• rosarosen1

Tack pumpkin, det känns bättre!

• nicenettis
    othlucas skrev 2008-04-15 10:39:49 följande:
    Ok, jag har nog ätit dem i 11 år typ...hittade precis en annan tråd som tog upp samma ämne och jag känner mig väl lite lugnare, för där läste jag om att det kunde ta typ ett halvår.
    kan ta upp till ett år också
  • becky79

det är vanligt att det tar ett tag, men du kan ju prata med en barnmorska ifall du kan få något annat preventivmedel, så du inte blir gravid.

• rosarosen1

Ska dit snart för cellprov..får prata med henne då. Blir lite arg på mig själv för att jag har slarvat så med p pillerna!!! Mindre kul att använda kondom, men jag får ju skylla mig själv. O jag antar att det inte blir bättre av att man går och funderar på när den ska komma...

Svar på tråden Ingen mens på 4 månader - normalt???