• ellen78

Antigua

Hej!

Vi planerar att kombinera en västindienkryssning med en vecka på Antigua.

Är det någon som varit på Antigua som kan berätta om hur det är? Vad finns att göra? Är stränderna fina?

Är inne på att boka Cocobay, ngn som har bott på det hotellet?

• Svar på tråden Antigua
  • Nikajo

Vi var inne på att boka Cocobay, men tiderna för flygen passade oss illa, så vi valde Dominikanska Republiken - Punta Cana istället. Cocobay ser helt fantastiskt ut i alla foton jag sett, och är ett jättepopulärt smekmånadshotell. Boka ni!

• ellen78

Någon mer som vet något om Antigua och hotellet Cocobay?

• mian73

En kompis till mig har åkt på bröllopsresa till cocobay på Antigua.Hon var jättenöjd. Det är barnfritt, god mat, paradisaktigt och hon har berättat att om man gick igenom en lite fårhage, tror jag det var, så kom man till en liten vik som ingen annan var i så de hade en helt egen strand.

• Julibrud 08

Hej!
    Vi ska åka dit och bo på cocobay! Vet inte så mycket om det, men det verkar jättebra. Vi åker dit i juli.

Hoppas att det ordnar sig!

• ellen78

Julibrud 08:
    Hur har ni bokat Cocobay? Hur länge stannar ni? Ska ni någon annanstans också?

• Antigua

Hej!

Jag ska också åka till Antigua och Cocobay i Juli.
    När ska du åka Julibrud 08?

• Antigua

Vad roligt att ni också ska åka dit Vilka veckor ska ni vara där?

• ellen78

Ni måste berätta hur det är på Cocobay! Jag längtar redan!

• stina125

Vi ska åka till Antigua men ska bo på cocoshotell, det är ett lite mindre hotell som består av 14 bungalows. Kolla på www.cocoshotel.com. Öns stränder ska vara underbara!!!

• Antigua

Vi ska inte bara åka till Cocobay på semester utan vi ska också gifta oss där Det kommer att bli fantastiskt. Vad roligt att det är så många andra som ska åka till Antigua i juli

• Julibrud 08

Hej!
    Kul att så många ska dit.
    Vi har bokat genom Limetravel. Vi kommer också att besöka St martin, Anguilla och St Barths...Kommer till Antigua den 21 juli.

• ellen78

Jippie, jag fick mina flygbiljetter i brevlådan idag. Nu känns det verkligt men vi åker inte förän feb -09. Så här ser vår reseplan ut.

Vi flyger till San Juan, Puerto Rico via New York.
    I Puerto Rico hoppas vi på båten (kryssning med Royal Carribean) och kryssar 7 nätter i södra Karibien. Vi kommer att besöka Aruba, Curacao, St Maarten, St Thomas därefter tillbaka till Puerto Rico.

Efter en veckas kryssning ska vi sedan flyga vidare till Antigua och 7 nätter på Cocobay. Vi kommer att gifta oss på Antigua! = )

Åh, vad jag längtar!

Svar på tråden Antigua