• Daa

    ...men nu är det ju bara 2 månader kvar...!

    Hej.
    Hur går det med planeringen för er som ska gifta sig 14 juni och därikring? Känns det "verkligt" än?
    Vi har full vinter nu, så det är svårt att tänka sig att det är så snart, eftersom jag har i bakhuvudet att vi gifter oss i sommar. En del av mig undrar om vi verkligen är i fas med planeringen

  • Svar på tråden ...men nu är det ju bara 2 månader kvar...!
  • pallesj

    Känns inte verkligt riktigt än svårt att fatta att det är jag ´som ska gifta mig och det är mitt bröllop jag pratar om, har nog inte gått in riktigt än hihi. Gifter mig 20 juni men säger inte bröllop när jag pratar om det utan midsommar, vet inte varför men är lite vidskeplig att det ska gå åt skogen om jag säger bröllop hmmm Löjligt jag vet.
    Planeringen var klar på 2v så jag har inget kvar att göra mer än de små pysselsakerna som man inte kan göra förrän sista dagarna ändå
    Hur går det för dig då?? Hur känns det för dig??

  • Sam3

    Vi ska ha dop/Vigsel den sista maj och det e fortfarande mycket som fattas. Jag har inte min klänning den kommer i mitten av maj ringen blir inte klar fören mitten av maj. Frisören aks jag till 23maj... allt verkar vara för nära bröllopet... Känner mig lite stressad fast jag inget kan göra utan att hoppas på det bästa.

    Fick också höra från olika håll att det vankas möhippa... hjälp och jag som ammar...

  • KIKKIHOLMBLAD

    Gifter oss också den 14 juni och har svårt att fatta att det snart är dags. Dessutom borde jag nog börja kolal vigselring och fixa florist + frisör.

  • Daa

    Vi har nog fixat det viktigaste (präst, kyrka, mat och så) om jag tänkter efter, men nog är det mycket kvar iaf vad gäller festen. Måste invänta svar från gästerna med mera...

    Det känns ganska overkligt att vi är på väg att gifta oss. Kul och stort förstås, men overkligt. Kanske polett'n trillar ner så småningom

  • pallesj

    Tror inte den trillar ner förrän samma dag på mig iaf hihi. Allt har vart klart länge, ska bara beställa tårta o blommor o köpa skjorta ju.
    Hur ska jag klara 67dagar utan att ha nåt att göra som har med bröllopet att göra har ju redan gått 2mån utan att ha nåt direkt att göra hihi.
    Får la testa hår o make själv varje dag till jag är expert på det eller nåt

  • maddemagnus

    Vi gifter oss oxå 14 juni, samma datum som min sambos morföräldrar!
    Det visste vi dock inte om när vi bestämde datum.

    Jag har lite småpanik, en kompis som är frisör skulle ha fixat mitt hår, hon bor utomlands just nu och jag fick precis veta att hon inte kommer nåt innan bröllopet.. hur ska man kunna göra en provuppsättnning och provsminkning då?
    Det e ju inte bara att göra ett par timmar innan bröllopet och hoppas på det bästa..
    Hoppas att jag hittar nån annan som kan göra det!

  • pallesj

    Får jag inte tag på hon som ska göra mitt hår o make så kommer jag inte att ha nån provsminkning, måste kanske prova håret innan för jag får göra det själv men är det bara nån som är bra på make så ser hon vad du passar i o det kanske inte behövs provmake,
    Lycka till med letandet av en annan hoppas du hittar nån o att du blir nöjd

  • Daa

    maddemagnus:
    hoppas det ordnar sig med frisyr och smink. Man vill ju vara så fin man bara kan den dagen. Och ändå på nåt sätt känna igen sig själv när man tittar på fotografierna senare

    Pallesj:
    hur har du lyckats med det?


    pallesj skrev 2008-04-14 11:39:20 följande:
    Planeringen var klar på 2v så jag har inget kvar att göra mer än de små pysselsakerna som man inte kan göra förrän sista dagarna ändå
  • pallesj

    Tyckte inte var nåt direkt att planera, bokade lokal för fest redan fredagen efter frieriet, fick tag på präst efter 2v. Klänningen beställdes hans kosym köptes. Vigselplats okejad samma dag som lokal bokades. Har inte förstått det där med hysteri o svårt att planera hihi Har ju säkert glömt nåt men känns inte så. Allt flöt på bra Fixade allt själv o fixar fortfarande allt det sista själv.

  • Daa

    Det är sant, det blir lätt hysteri. Vi har småplanerat sen januari, men inte så effektivt. Helst ville vi ha planeringen så omkomplicerad som möjligt, men det är ju ändå en hel del beslut som ska tas och en hel del uppgifter att delegera. Och ingen av oss hade egentligen tänkt på hur vi ville ha bröllopet innan vi förlovade oss och började prata datum.

  • Fröken Larsson

    Jag gifter mig också sen 14 juni och det känns rätt lugnt...vi har varit duktiga och fixat i princip allting redan. Fast jag vet inte om jag egentligen har fattat att om åtta veckor....

  • pallesj

    Vi har inte delegerat ut nåt eg, inte ens min sambo har vart med så mycket på det hela hihi, blir kanske att ta hjälp av systrar att fixa lokalen iordning men inget annat


    Daa skrev 2008-04-15 18:20:40 följande:
    Det är sant, det blir lätt hysteri. Vi har småplanerat sen januari, men inte så effektivt. Helst ville vi ha planeringen så omkomplicerad som möjligt, men det är ju ändå en hel del beslut som ska tas och en hel del uppgifter att delegera. Och ingen av oss hade egentligen tänkt på hur vi ville ha bröllopet innan vi förlovade oss och började prata datum.
Svar på tråden ...men nu är det ju bara 2 månader kvar...!