• Johano­Cissi
    Äldre 12 Apr 21:46
    1883 visningar
    4 svar
    4
    1883

    Miss Usa-bröllop!!!!!

    Min sambo kallar vårt bröllop retsamt för "Miss Usa-bröllop" just bara för att han tycker att det har blivit dyrt och för mycket folk. Han gör det för giftermålet och skulle nog helst vilja få det gjort i rådhuset. Jag som har drömt om mitt bröllop sen jag var liten vill slå på stort och bjuda alla vi känner, ha fina dekorationer, fina kläder, god mat osv. Vill inte att nåt fattas och skulle nog kunna lägga hur mycket pengar som helst på detta bröllop medans han tycker allt kostar för mycket.
    Är det nån som har samma "problem" och hur kommer ni överens? Vi bråkar aldrig om det men visst uppstår det diskussioner om vad vissa saker får kosta och vad som är nödvändigt.
    Vi försöker kompromissa och det har väl gått sådär. Jag ger mig oftast för att han faktiskt har ställt upp på ett stort bröllop som han inte ville ha.
    Tacksam för tips på hur vi ska lösa detta jobbiga inslag i vår bröllopsplanering.

  • Svar på tråden Miss Usa-bröllop!!!!!
  • lyckli­g78
    Äldre 12 Apr 21:51
    #1

    Lite så är det faktiskt här också.

    Men han bestämde platsen och då får han räkna med att de kostar. Vill inte dra ner på något.

    Jagbrukar fjäska och säga:
    - Men älskling, det är ju bara en gång i heeeeela livet.
    Denna dag ska vi minnas, och jag älskar ju dig så mycket.


    Kvinnlig list!

  • Johano­Cissi
    Äldre 12 Apr 21:52
    #2

    jag brukar oxå köra med den och det funkar rätt bra....men han har nog sett igenom den kvinnliga listen .

  • lyckli­g78
    Äldre 12 Apr 21:53
    #3
    JohanoCissi skrev 2008-04-12 21:52:49 följande:
    jag brukar oxå köra med den och det funkar rätt bra....men han har nog sett igenom den kvinnliga listen .
    Äh, smart sambo du har.
    Då är det steg 2 då...
    Hmmmm... Överlåter det till nästa "talare"
  • Aleta
    Äldre 12 Apr 22:42
    #4

    Vi satte tidigt en ganska låg budget, men det finns ju så mycket man vill ha och vill göra....
    Eftersom det är jag som planerar och handlar så vet jag redan nu att vi kommer att spräcka budgeten om allt jag vill ha med ska komma med.
    Sitter just nu och funderar på om vi ska ha det där toksöta brudparet på tårtan eller inte ha något alls. Gissa vem som tycker vad!
    Jag försöker sätta mig in i vad han känner och hur mycket värt en del saker är i förhållande till att han får som han vill också.
    Toksött brudpar...glad m2b...toksött brudpar...glad m2b...
    De filosofiska funderingarna har verkligen nått nya höjder sedan man började bröllopsplanera
    Jag vet att jag verkligen borde välja glad m2b...men jag funderar ändå några dagar till...

Svar på tråden Miss Usa-bröllop!!!!!