• måjs

Södertuna

Någon som varit på eller har haft bröllop här?
    Undrar lite hur det ser ut, finns inte så många bilder.

www.sodertuna.se

• Svar på tråden Södertuna
  • Spader Madame

Södertuna är fantastiskt vackert, ligger vid vattnet och har en vacker park. Vill man slå på stort är Södertuna slott det perfekta stället. Det ligger inte så långt från vackra Frustuna kyrka om man vill gifta sig kyrkligt, annars kan man säkert gifta sig i slottsparken om man vill.

En god gissning är att ni bör boka snarast om ni ska gifta er nästa sommar, jag vet att det snabbt blir uppbokat.

Ett alternativ i trakten är Grytsbergs gård, mycket vackert och fantastisk service och underbart god mat. Själv skulle jag föredra Grytsberg och Gryts kyrka!

www.grytsberg.se

Lycka till med planeringen!

• Originalrosen

Om ni väljer Södertuna, var noga med att ni väljer rätt salonger för er fest. Stolarna är hemska i vissa salonger och i flygeln (där de ofta har bröllp) är det fula konferensstolar.

• Mrs Van Derkamp

På Södertuna kan man ha hyra stolsöverdrag för 75 kr extra tror jag det kostar om man inte tycker om stolarna.Den största salen för bröllop är mer som en konferenssal mer än en festsal.Sen finns det en jätte fin sal inne i själva slottet men det rymmer bara runt 60-70 personer.Annars kan man hyra tält och ha festen där i parken,väldigt vackert med vita stolsverdrag!Lite amrekansk sådär.Finns bilder att se från ett Södertuna Slotts bröllop på Paulina Westerlinds hemsida(fotograf),kommer dock ej ihåg vad brudparet hette.Stefan och Lesley eller nått sånt.

• måjs

tack för alla svar!

Spader Madame:
    Vet du om det finns det bar och dansgolv på Grytsberg? Vill ju kunna dansa. :)

• Bluebride

jag har varit på södertuna för mitt eget bröllop men det passade inte. Gryts kyrka ligger inte långt från mig. Gryts kyrka ligger i stjärnhov.

• Spader Madame

Måjs: Det finns, som Amelle skriver, både bar och dansgolv på Grytsberg. Festlokalen är en gammal lada som är mycket vackert ombyggd, maten är superb! Dessutom är Lars och Anita som driver Grytsberg helt fantastiska människor. Kontakta dem och jag lovar att de kommer att göra allt för att ni ska få ett fantastiskt bröllop!

• måjs

å va kul att höra för jag mailade grytsberg igår med lite frågor. Vet ni hur lång tid det tar att åka dit? Och om man kan komma dit med buss eller liknande? Tänkte på gästerna..

• Spader Madame

Varifrån åker ni? Jag uppskattar restiden som knappt 1.5 h från centrala Stockholm. Räkna inte med buss eller så, i alla fall inte sista biten. Det går tåg till Gnesta och buss till Stjärnhov, men de sista 3 km finns i princip inga bussar, i alla fall inte helger och nätter. Men det finns ju taxi och lokala bussbolag som kan fixa sånt, exempelvis gemensamt från Gnesta. Säkert kan Lars och Anita hjälpa er med detta också, för Lars finns aldrig några hinder!

Det låter kanske som att jag är delägare i firman, men så är det inte;) Vill bara understryka hur trevligt och välordnat det är på Grytsberg!

• måjs

Juste, glömde skriva vartifrån..hehe. Vi bor i täby. Men tack då vet jag. Då ska jag höra av mig till dem.

• Amelle

Det är numera bara Lars som driver Grytsberg efter en skilsmässa.

Alla våra gäster kommer sova över antingen där eller på Solbacka, som ligger strax bredvid. Men sjävklart går det säkert att ordna hemfärd till Stockholm för de som vill.

Men all den här informationen finns på deras hemsida!

• måjs

Solbacka hör det ihop med Grytsberg eller är det ett annat ställe?

• Spader Madame

Solbacka är ett annat ställe, men det ligger bara ett par km där ifrån. Lars fixar;)

• måjs

Amelle:
    Är väldigt sugen på Grytsberg nu..
    Har du bokat Grytsberg för ditt bröllop? Undrar vad priset hamnade på...

• Amelle

Vet faktiskt inte vad vårt bröllop kommer att landa på då vi inte haft sista o.s.a. ännu och därmed inte vet exakt gästantal.
    Men, som jag sagt tidigare, på hemsidan finns både offert och prisuppgifter på ALLT så då är det väl bara att göra en överslagräkning baserad på väntat gästantal?

Nu har vi ju inte gift oss ännu men hittills har jag bara gott att säga om bemötande och vi känner oss övertygade om att festen vilar i trygga händer :)

Svar på tråden Södertuna