• Karin82

Honörsbord

Vilka ska man ha med vid honörsbordet?
    Min killes och min familj är inte av den traditionella sorten... Hans föräldrar är skilda och pratar inte med varandra - vi är faktiskt inte ens säkra på att hans pappa kommer på bröllopet. Min mamma lever inte så jag vill ha min syster där framme istället. Men sen...
    Någon som har förslag? Hur många ska sitta där framme?

• Svar på tråden Honörsbord
  • Bluerose

Gör precis som ni känner för det. Vi kommer nog sitta med min mor, hennes nya man, mannens båda föräldrar med resp. Men det hinner vi ändra ett antal gånger till innan det är dags :)

• Stardusty

Vi har inte riktigt besämt oss heller, det enda jag har bestämt är att honörsbordet ska bli "roligt", dvs. jag tänker inte sätta min blivande svärfar bredvid mig bara för att det finns en tradition, han är jättegullig men under middan vill jag ju sitta med mina vänner Tror dessutom att svärfar, som är lite äldre, trivs bättre med sin generation så vi komemr försöka sätta folk lite generationsvis. Dock inte alla 20-åringar ihop och alla 30-åringar ihop, vi kommer nog blanda lite, men i alla fall låta de gamla sitta lite samlat

• pallesj

Vi ska ha enl traditionen så gott det går Jag o min man i mitten Jämte han min mor o jämte henne vår bestman Jämte mig sitter min far och jämte han min mans mor, sen blir det fri placering men kommer nog vilja ha mina tärnor (systrar) nära mig också.

Svar på tråden Honörsbord