• Ingan

    Försvunnen spiral?

    Jag har haft kopparspiral i lite mer än ett halvår. Då och då känner jag efter trådarna för att veta att den sitter som den ska. Idag var jag och gjorde cellprov och under undersökningen frågade barnmorskan om jag brukade känna dem eftersom hon inte kunde se några trådar. Jag sa att det brukar jag men att trådarna är väldigt korta. Men när jag kom blev jag lite fundersam och kände efter själv och jag hittade inga trådar! Kan spiralen verkligen åka ut utan att man märker det? Eller kan den ha åkt upp så mycket att jag inte känner den?

  • Svar på tråden Försvunnen spiral?
  • Embo81

    Nä, åka ut tror jag inte att den har gjort, däremot kan den åka upp i livmoderna. Konstigt att barnmorskan inte undersökte saken närmre. Ring henne och hör vad hon egentligen menade. Du kan ju inte ha en spiral på vift! Du måste ju undersökas igen och hitta den!

  • avil

    Ingan-ja kolla upp!! ring henne eller far till den som satte in den.Du måste ju få veta var den är.......

  • Zozo

    Nej UT kommer den inte utan att du märker det. dâremot kan tradarna snurra upp sig eller sa kan de helt försvinna upp. Det ska BM kolla!

  • Ingan

    Låter otäckt! Ska beställa tid nu med detsamma. Tack för era svar!

  • stenkrossen

    Min hamnade på snedden, jag märkte inget, eller kände inget, men det fyllde inte längre sin funktion då den inte satt rätt.....

  • helene306

    Konstigt att hon inte kollade upp spiralen när du ändå var på plats?! Min förra spirals trådar försvann upp i livmodern, men spiralen satt som den skulle.

Svar på tråden Försvunnen spiral?