• bofinkarna

Vad ska vi önska oss? :P

Hej!
    Vi gifter oss och känner att det är lite tomt i önskelistan och behöver lite tips :)

Vi har båda bott hemifrån så vi har de flesta köksgeråd och hushållsmaskiner vi behöver, kommer behöva lite möbler men de köper vi gärna själva (har önskat oss presentkort på Ikea men tycker det känns tråkigt). Ingen av oss är sådär väldigt "prylgalen" utan vill bo lite enklare så vi kan dra utomlands längre perioder utan att ha hur mycket som helst att packa ihop.. Vad har ni önskat er? Vill gärna ha tips i olika prisklasser på saker som är bra att ha, som är roligt att spara och roligt för gästerna att ge bort.. Oj vad jag svamlar :P Hoppas ni förstår min tanke..

Sammanfattning: Vill alltså inte ha bara pengar och presentkort utan "minnesvärda" saker som inte tar för mycket plats ;)

• Svar på tråden Vad ska vi önska oss? :P
  • jennyfer

Finare viner eller kanske champagne, om ni är intresserade av det. Dels är det himla gott och en trevlig present som alltid går åt (ni kan välja att öppna flaskorna vid speciella tillfällen) och dels ger det en möjlighet för gästen att välja prisnivå så att det passar plånboken.

Upplevelser av olika slag som ballongflygning, fallskärmshopp, spa-besök, chokladprovning o s v. Det är saker som man kanske inte alltid unnar sig själv.

• Waersta

Vi önskar oss sånt som går att äta, dricka eller göra.

• Troll-P

Kvack-kaffekanna med matchande mjölkkanna - sååååå coool!
    Ett album till era bröllopsbilder
    Sällskapsspel
    Vinprovning på Systembolaget
    Handdukar (folk älskar att köpa lyxiga handdukar)
    Trisslotter
    Reseguide till ert nästa resmål

• lillP

jag har lite svårt att förstå att man ska "tvinga fram" en önskelista om det inte är ngt speciellt som man önskar sig. Vi kommer inte att önska oss något och för dem som prompt vill ge något så kommer vi önska att de sätter in ett bidrag till Stockholms katthem. Det är viktigare för oss än att få en massa grejer.

• irresolute

Personligen skulle jag inte önska mig något, förstår inte riktigt hysterin kring att folk MÅSTE ge presenter bara för att man gifter sig? Men, men. Hade jag varit tvungen att ange något så hade jag bett dem skänka till välgörenhet i vårt namn.

• lillP

kul att man inte är ensam

irresolute skrev 2008-04-09 12:18:56 följande:
    Personligen skulle jag inte önska mig något, förstår inte riktigt hysterin kring att folk MÅSTE ge presenter bara för att man gifter sig? Men, men. Hade jag varit tvungen att ange något så hade jag bett dem skänka till välgörenhet i vårt namn.
  • bofinkarna

Nej vi vill att folk kommer.. Gåvorna är inte viktiga men många vill ge och då vill man inte vara oförskämd att avvsisa dem. Å andra sidan så finns det de som känner sig tvingade... Svårt det här :) Men men... Vi är nykterister och många av våra gäster ger mycket redan till välgörande ändamål så jag tror inte det går hem heller... Får se vad jag kommer på...

• patti87

vi önskar oss ingenting, fast alla kommer ju komma med något iallafall, och det kommer nog bli mest pengar. för vem vill ha 20 tavlor? eller 20 mixar? heheh

• irresolute

:D Om folk absolut, absolut av hela sitt hjärta VILL ge något (ofta vill ju iaf föräldrarna det) så är det ju självklart att man ska tacka och ta emot, men just det här med att det blivit mer eller mindre ett tvång på bröllop att gästerna MÅSTE ta med sig en present... Nä. Sånt tycker jag inte om.

Kom på EN sak som jag skulle kunna be om (som iofs är välgörenhet, men av annat slag)... Nämligen att om man har det lite knapert, men ändå vill bjuda på fest m mat o dryck så kan man ju be om ekonomiskt bidrag till festen (det gynnar ju både brudparet och de besökande själva ;))

lillP skrev 2008-04-09 12:19:44 följande:
    kul att man inte är ensam
Svar på tråden Vad ska vi önska oss? :P