Vad står på er önskelista?
Hej!
Hur kommer ni göra med önskelista? Kommer ni ha någon? Hur får gästerna syn på den? VAD står på den?? Nyfiken...
Hej!
Hur kommer ni göra med önskelista? Kommer ni ha någon? Hur får gästerna syn på den? VAD står på den?? Nyfiken...
Vår önskelista står på vår hemsida(adressen till den står på inbjudan o de som inte har dator, dvs farmor o ett par till har vi sagt till)
Vi önskar oss presentkort på Forex.
Vi önskar oss bidrag till bröllopsresa och skrev det på infobladet som vi skickade med inbjudan.
Ja, bidrag till resan är ju aldrig fel...
Hemsida har vi ingen...
kommer inte ha någon
tycker det känns lite girigt
däremot har vi tel. nr till våra föräldrar som öppnat ett konto i vårt namn, om gästerna frågar dem vad vi önskar, så tar vi tacksamt emot pengar till smekmånaden....
lyckligjävel: Jag håller med dig, lite pinigt att lägga ut önslelista. Samtidigt vill man ju inte få en massa saker man inte vill ha. Min sambo vill däremot INTE att vi ska önska oss pengar, tycker det är ännu mer girigt, så vet inte riktigt hur vi ska göra med det här...
Vi är riktigt giriga och önskar oss både pengar och saker :)
Vi har ett bankkonto och en lista på Cervera. På Cerveralistan står en massa saker till köket, bara nyttiga saker (OK, espressomaskinen kanske inte är nödvändig).
junikul: Lista på Cervera kan ju vara en idé... Men, hur gör ni med önskelistan, var får gästerna syn på den? Skickar ni ut den??
Så här ser vår ut, den har vi lagt ut på vår hemsida:
Önskelista
* Vinglas och annat från Cervera. Fråga i kassan efter vår önskelista. Personalen registrerar sedan vad ni köpt och tar bort detta från önskelistan. Detta för att vi ska slippa dubbletter!
o Det går naturligtvis att handla från vår önskelista i vilken Cerverabutik som helst i Sverige.
* Kaffeservis, tallrikar och annat till vårt hem önskar vi oss från Svenska Hem. Fråga i kassan på Svenska Hem i Lidköping efter vår önskelista. Även dom bockar av vad ni har köpt så att vi inte ska råka få 20 tallrikar :)
o Svenska Hem hittar ni på Fabriksgatan 4 vid Rörstrands.
* Presentkort på Åhléns
* Presentkort på IKEA
Vi önskar oss presentkort för att kunna köpa en ny säng.
Presentkort på IKEA + Nordik.
Vårt värdpar som tar emot anmälningarna informerar gästerna om detta.
eftersom dom vi har bjudit bor som längst 1,5 km från oss så behöver vi inte lägga ut nån önskelista utan hoppas att dom frågar oss vad vi önskar oss.
Svärmor sa idag att hon inte har en aning om VAD man köper för present när det är bröllop å då sa jag att vi har ju redan allt efter 12 år men lite bidrag till resa skulle sitta fint.
Vill inte ha en massa prylar då är det bättre att dom inte kommer med nåt alls
Det är ju bra.
Tycker bara det är lite typiskt att få med ordet girigt om andra. Att det alltid ska behövas i en tråd som handlar om pengar.
Om nu era föräldrar lämnar ut ett kontonr så verkar det väl ganska uppgjort ändå, så jag tycker det kan vara lika ärligt att skriva i infobladet eller inbjudan.
Alla vill självklart att de man bjuder ska komma. Det är viktigast av allt. Men sen vet man ju innerst inne att släkt och vänner gnuggar sina hjärnor över vad dom ska ge i present, precis som vi gör när vi ska på bröllop.
jo, jag förstår vad du menar. kanske lite trisst kommentar av mig. ;) men jag avskyr hela present-grejen... det tar fokus ifrån det som känns roligt
Vi önskar oss bidrag till resa
Klart ingen gifter sig för presenterna, men presenter är kul
Vi har önskat presentkort på EM till en ny soffa sedan på ikea till nya madrasser,mm.
Har önskelista på en inredningsbutik i Linköping på lextington handdukar, design house of stockholm spinmuggar mm.
Ska lägga upp en önskelista på DUKA också på glas, brödbox mm
Sedan gantkuddar
Dualitbrösrost
Kaffebryggare
mm mm
Exakt så gjorde vi också!
Hur weird skulle det inte vara om man gick på bröllop utan att ha med sig present..det är ju som att gå på födelsedagskalas och inte ha något med sig... Och istället för att alla ska fråga (eller fundera ihjäl sig på vad man ska köpa) hela tiden är det bättre att fundera ut det i förväg och göra en önskelista. Vare sig man önskar sig pengar eller grejer på cervera etc... Tycker jag iaf