• Snart fru L

Tips på bröllopsbukett till OK pris!

Hej alla som håller på att planera bröllop!

Jag ska gifta mig i juli och har börjat titta lite på bröllopsbuketter. Jag vill ha en relativt enkel (inte rund och inte droppformad) med cremevita rosor ("Avalanche").

Har dock fått prisuppgifter på allt mellan 1000-2000 kr. Funderar på att gå till Hötorget och köpa dem själv och snöra ihop med ett sidenband... Hur svårt kan det va?

Är det någon som har tips på var man kan hitta duktig, proffsig florist som inte ruinerar en? I Stockholm eller söder om stan (Farsta, Haninge hållet).

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Tips på bröllopsbukett till OK pris!
  • FhjärtaH

Ja, kolla Gullmarsplans blommor (inne i T-banan vid pressbyrån). De gör brudbuketter från 595 kr (inkl brudgummens corsage). Pratade med dem häromdagen och den bukett jag vill ha, en rundbunden med bara stora röda rosor, skulle gå på ca 700-800 kr med corsage. Helt ok tycker jag. Jag har också tänkt köpa blommor själv och binda, men floristen påpekade att om man gifter sej i juli är det svårt att förvara blommorna kallt och de nickar lätt till i värmen... Så för mej blir det nog Gullmarsplan.

• avil

gå bara o beställ en BUKETT med de blommor du vill.
    Kommer att bli massa billigare än om du säjer att du vill beställa en BRUDbukett!!

• weddinggirl08

Jag gick till en plantskola här i stan. Ca 300 kr tar de för en rund med rosor. På en lite finare blomsteraffär fick jag 2000 som förslag...

• Fenixx

dem flesta större blombutiker har vanliga buketter som passar jättefint som brudbukett. kan man komma undan billigt! 150-400kr.

• trampetroll

Jag var inne idag på Interflora för att köpa blombukett till min pojkvän då vi firrar tre år idag
    Jag fick en jättevacker bukett, mycket brudlik, vacker och stor för 350kr!
    Så jag kommer faktiskt att ha lite is i magen, kolla ut vilka blommor jag ska ha på bröllopet, kontakta affären veckan innan bröllopet och säga vilka blommor jag eventuellt skulle vilja köpa på lördagen (bröllopsdagen) så att de finns inne, sedan gå in på morgonen på min bröllopsdag och köpa min brudbukett direkt över disken.

Svar på tråden Tips på bröllopsbukett till OK pris!