• 3barnsmamman

    danska rigshopitalet

    hej
    jag skulle behöva lite hjäp
    jag hade en kur fr danska rigshopitalet på att gå ner i vikt på 13 dagar tror jag att det var jag gick 13 kg under denna period den höll i sig tills jag blev med barn jag har nu tappat bort pappret med allt hur/vilket mat etc som man skulle äta
    skulle behöva/höra om någon har detta och kunna skriva några rader från detta

    tacksam för hjälp

    3-barnsmamman

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-07 17:51
    en liten uppdatering är att denna kur höll i sig i ca 2år för mig. det är därför jag lite desperat att få tag i 13 dagars kuren
    igen.
    hoppas att någon kan hjälpa mig att få tag i detta

    tacksam för hjälp
    3barnsmamman

  • Svar på tråden danska rigshopitalet
  • Goldensea

    Jag vet vilken du menar och har hittat den online förut. Just nu hittade jag dock bara länken till en norsk sida men tror att den är liknande. Du måste dock skrolla ner på sidan för överst är det en 3 dagars kur...

    www.helping.no/slank-2.htm

  • Hvidbrud

    usch, det är ju bara en skröna att den är utvecklad av rigshospitalet. Den gör helt omvänt vad den lovar. och man mister mest vatten och protein. Det är alltså inte sunt... Men ska resultatet bara synas en dag och det inte betyder så mycket hur man behandlar och respekterar sin kropp, så är den säkert effektiv. Men fy det gör ont i hela själen när jag tänker på att behandla kroppen så...
    Sköt om dig, 3barnsmamman!

  • Goldensea

    Jag tycker inte att den är så hemsk. Man får ju äta massa sallad och en stor biff under många av kvällarna. Jag inbillar inte mig själv att den verkar efter kurens slut men jag vet att man går ner i vikt om man följer den slaviskt!

  • Äntligen är det min tur

    JAg gjorde den också o gick ner ca 12-13 kg. Höll sälert 1 år iaf tills jag flyttade till USA ett tag....

    Jag gjorde om den efter några år o då funkade den inte alls lika bra.

  • Jessyt

    jag rekomenderar inte att man äter denna kur, det är inte sunt för kroppen!!! visst du kanske går ner i vikt, men det är inte fett som försvinner det är muskler, vilket betyder att man går upp i vikt så fort man börjar äta normalt igen! Varför inte börja äta nyttig mat och motionera?tro mig, det mår man mycket bättre av!

  • Goldensea

    Jag går på den nu och man kanske inte alltid mår som allra bäst men det gör man ju knappast när man vräkt i sig en pizza eller chokladkaka heller. Jag använder den som en extra push nu när viktminskandet stått still i 3 veckor. Det funkar som fisken och sen efter fortsätter jag som jag gjort innan då jag gått ner ca ett kilo i veckan.

  • Jessyt

    men man mår bra hela tiden om man äter sund mat :)


    Goldensea skrev 2008-05-04 22:04:23 följande:
    Jag går på den nu och man kanske inte alltid mår som allra bäst men det gör man ju knappast när man vräkt i sig en pizza eller chokladkaka heller. Jag använder den som en extra push nu när viktminskandet stått still i 3 veckor. Det funkar som fisken och sen efter fortsätter jag som jag gjort innan då jag gått ner ca ett kilo i veckan.
Svar på tråden danska rigshopitalet