• sommarbrud 080802

Bröllopsresa med eller utan barn?

Hur gör ni som är föräldrar när ni åker på eran bröllopsresa?

*Får barnen följa med eller får de stanna hemma?
    *Hur länge blir ni borta?
    *Hur gamla är era barn isf?

Vår son kommer vara nästan 2år när vi åker, Och vi har sånna kval över hur vida vi ska göra med honom.
    På ett sätt är de våran bröllopsresa,men på ett annat sätt har vi bara ett barn. De vi är mest skraja för är att han ska glömma oss. Men man glömmer inte sina föräldrar va!?

Annledningen till att vi frågar är pga att när min syster var i Dalarna med deras lilla i samma ålder i 2v. mindes inte hon oss när hon kom hem. Hon var jätte blyg och de syndes att hon inte visste vilka vi var.

Hur skulle ni ha gjort?

Vi har tänkt så att vi skulle åka efter hans födelsedag om vi tar egen smekmånad,och om han följer med tar vi innan. Och han kostar då bara lite extra. Så priset har inte med saken att göra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-06 17:35
    Vill tilläga att om vi åker själva så åker vi den 31augusti 2v. Men vi håller på och bestämmer en resa till Vietnam i mars/april och då ska han självklart med,likaså min mamma o bror och min m2bs pappa med fru. Så han får ju snart följa med på en spännande resa. Och en helt ny upplevelse för oss alla,då vi inte varit där.

• Svar på tråden Bröllopsresa med eller utan barn?
  • jelikr

Mamma och pappa är alltid mamma och pappa...oavsett hur ni bestämmer finns det ingen risk att en tvååring glömmer sina föräldrar på två veckor....Det är skillnad med nån annans barn som man kanske inte träffar jämt i vanliga fall heller....
    Han blir garanterat jätteglad när han ser er igen!!!
    (möjligen måste han tänka till en gång eller två extra , men sen kommer han säkert och springer)

• Aleta

Förbered er på att han kan vara väldigt avig och straffa er genom att vända sig bort, ignorera er osv när ni kommer hem. Det är väldigt vanligt att barn gör så, bli inte ledsna, bara var med honom så går det över.

• Emblingen

Vi ska åka UTAN barn!!!
    Och vara borta 2 veckor.
    De är 2,5 och 5,5 år gamla. De får vara hos farmor & farfar där de är mycket och trivs att vara!

• Emblingen

Jag var på semester med en vän när Leo var 1,5 år. När jag kom hem så var han lite avvaktande i några timmar, mest för att straffa. Men efter jag tagit det lugnt i 1-2 timmar med honom så var allt som vanligt igen.
    Inte glömmer barnen sina föräldrar för att man är borta ett tag!!!

• gizzan

Vi planerade också att åka utan barnen,men jag kunde inte ta ifrån dom detta. Dom älskar att sola och bada. Vi brukar åka till medelhavet varje sommar,fast iår blir det inget av det då vi åker på bröllopsresa till koh lanta i november. Våra barn är dock och 4 och 6 år,jag tror dom uppskattar resan mer än en 2 åring. Han kommer inte att glömma er, det är jag hel säker på.

• fitforfight

Vi tar med vår son som då är 1 år och 4 månader. Vi har helt enkelt ingen som kan passa honom i en vecka och ärligt talat så vet jag inte om jag vill va utan honom så länge heller.

Eventuellt ska vi åka med ett annat par som har barn så då passar dom honom någon kväll så vi kan göra något själva.

• Paeonia

Vi tar med barnen, 7 och 10 år. Vi ser det mer som en semesterresa än bröllopsresa. De har väntat så länge på att åka utomlands så vi kan inte ta ifrån dom det.

Vi åker två veckor och jag skulle nog längta ihjäl mig om vi åkte utan dom Långweekend är max för oss att åka bort utan barnen men alla är ju olika

• ff chockad

Lovar att han inte glömmer, men vi tar med oss barnen. Jobbar så mycket annars så då känns det bättre att vara med dem på ledig tid.

• sommarbrud 080802

Tack för alla svar. Känner mig mycket bättre nu. Då vet jag att han iaf inte glömmer oss och att han kan vara lite avvikande mot oss. Tack igen för alla svar. Kul att se hur andra tänker.

• avil

skulle aldrig fara utan barn!! De är ju en del av familjen!!
    Vi far 2 veckor de följer utan tvekan.
    de är 12 år,4år,2½år

• Fenixx

vi kommer åka utan barn. till skottland, passa på då vi inte varit iväg själva nångång och där över kan det säkert kännas lite småtråkigt för barn i deras ålder. dem är då 3 och 6år.

men året därpå kommer vi åka hela familjen till något skoj.

Svar på tråden Bröllopsresa med eller utan barn?