• Brantas

Tårta Ystad?

Jag gifter mig i Ystad i Maj-08 och behöver desperat hjälp med tips om var att köpa bröllopstårta ifrån! Någon som har några bra tips att dela med sig av? Har du själv gift dig i ystad -var köpte du din tårta?
    Jag vill helst ha en tårta mned choklad i! Provade en på bröllopsmässan på Ystads saltsjöbad i höstas med choklad och passionsfrukt i, men minns inte vilket conditori det var!!!!
    HJÄLP, Snälla någon!

• Svar på tråden Tårta Ystad?
  • godisbruden

Jag var också på den mässan. Konditoriet ligger i Sjöbo och heter bröderna Andersson. Har för mig att de var ganska dyra men kolla upp det. Själv har jag ännu inte bestämmt mig för vilken tårta det blir. Har smakat 6 olika mousetårtor men var inte så imponerad. Tror vi ska ha vanliga vita princesstårtor. Vi ska iaf beställa våra från konditori centrum i Skurup, de tar 30kr per person.
    Lycka till!

• MartinsAnna

Har inte Diana i Ystad bra tårtor???

• allehanda

Norrmans i Gärsnäs har fått beröm här förr för sina tårtor,också värt att prova är bageriet i OnslundaJerry är riktigt duktig!

• Stisse 79

Jag smakade tårta från ett konditori som ligger i sövestad.... jättegod! Kolla upp vetja, kanske dom även gör bröllopstårtor!

• Brantas

tack ska kolla dessa ställen

• Askungen1

Ska ha tårta från Sövestad, de är supergoa

• MartinsAnna

Joo, Gärsnäs har riktigt goda tårtor, med prinsesstårta men med maräng, banan och choklad....mmmmm, slicka mig om munnen!
    De är billiga också!

Svar på tråden Tårta Ystad?