• Fröken Figo

Drömvisioner

Jag vill höra om era drömvisioner. Här är min:

På min 30 års dag (3 år från idag) ser jag ett STORT kalas i m2b´s och mitt nybyggda hus på mina farföräldrars tomt (tomt finns men inte huset)... och kanske 1-2 bebisar. Jag har då startat och driver en egen firma och är smal och hälsosam.

(inget av detta är ens i närheten av att vara verklighet än... men om man drömmer och tillåter sig själv ha klara visioner tror jag man kommer längre i livet)

Vad drömmer ni om?

• Svar på tråden Drömvisioner
  • Du & Jag

Jag fantiserar mest om det som jag har inplanerat nämligen:
    I augusti gifter jag/vi oss
    I januari är jag färdig lärare, efter examen bär det ut i vida världen några månader. Sedan vill vi gärna ha barn efter det. Någonstans i allt detta måste jag ju också få ett jobb, känner att jag har väldigt mycket planer, vi får väl se hur det går. Men drömma kan man ju alltid!

• Aleta

Om fem år tar jag en välförtjänt semester på Curacao med hela släkten medan min senaste bestseller släpps i USA. Jag har givetvis haft råd att bjuda alla med det feta förskott jag har fått...
    Och jag har fått en son också!

• Fröken Larsson

Själv vill jag bo med min make centralt i Göteborg i en schysst & billig lägenhet(man kan ju alltid drömma) med bubbelbadkar, ha ett arbete som jag älskar (jag pluggar nu till bibliotekarie och drömmen vore ju att få ett bra jobb sen) och där jag ändå har massa tid över till både älsklingen och fritidsintressen. Jag vill också ha hunnit resa en del, ha lärt mig dansa lindy hop eller salsa och ha blivit mycket mer vältränad. Ja och så vill jag gärna vinna ett par miljoner på skraplotter också och sälja fler böcker än Stephen King.

• Fröken Figo

låter bra tjejer...

vill läsa om fler drömmar! Har redan fått inspiration till mina

• Sommaren2008

Så här ser mina drömvisioner ut (relativt realistiska):

I sommar blir vårt bröllop jättelyckat och alla går därifrån med ett leende på läpparna. Bröllopsresan till Parga känns som en vecka i paradiset.

Under detta året hittar min m2b ett jobb som han verkligen vill ha och trivs bra med.

Någon gång andra halvan av detta året eller första halvan av nästa flyttar vi till större bostad i trevligare område för nästa sommar startar bebisverkstaden och såklart blir jag gravid direkt

Om exakt 2 år är jag mammaledig med en frisk och pigg liten bebis och är så lycklig som bara en nybliven mamma kan vara.

Hihi!

Svar på tråden Drömvisioner