• lyckligjävel

    oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    FÅR man KÄNNA så här?

    Det här är rätt för livet!!!
    Har alltid haft en väldigt stark magkänsla att det är vi, från första gången vi fick ögonkontakt......Och vi har varit lyckliga i 7 år nu. Verkligt lyckliga....

    Och nu är inbjudningarna ute och alla ringer och tackar ja och kvittrar och jag kan inte känna mer förväntan än jag gör nu.

    Hur ska man kunna sova? Hur går jag in o kryper nära min skatt utan att väcka honom? ;)

  • Svar på tråden oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  • paradisfågel

    Åh va härligt för dig! E väl klart att du får känna så! NJUT!

  • lyckligjävel

    jaaaa, visst ska det bli KUL????
    Inte ett moln på himlen just nu....

  • paradisfågel
    Ungefär så kände jag de när vi förlovade oss. Känner fortfarande så var gång han kommer hem
    Tror jag kommer känna precis som du när vi skickar ut våra inbjudningar.. När ska ert bröllop stå?
  • lyckligjävel

    23 augusti. hoppas det blir fint väder, planerar utomhusvigsel vid havet!
    Ska bli såååå kul.

    När gifter ni er? Eftersom han ligger i lumpen (såg jag i ett annat inlägg) så hinner du ju längta efter honom en hel del, jag kan tycka att det är lite kul, för då vet man att man verkligen hittat rätt...

    Nu gäller det att hitta en klänning som känns "jag".
    är ute efter en knä-kort klänning utan krusiduller. svårt. idag var jag inne i en brudbutik där de sa: brudklänning? kort? nej nej. det kan man INTE ha.

    men jag ska hitta den...

  • Fröken Figo

    aaaahhhh underbart!!!!!!!!

    vad härligt!!!!!!

    så där känner jag också!! Det finns så mkt glädje så man spricker. Och det finns par som är lyckliga i 40 år! Eller ännu mer! Håll det där vid liv...

  • paradisfågel

    Vi har tänkt gifta oss sommaren 2010 (möjligt att de blir senare, men vi satsar på att gifta oss då iaf)

    Jo, det är ju de enda positiva med att han är borta.. Vi var bästa vänner innan vi föll för varandra så kärleken har sakta växt fram mellan oss..

    Men det är väl klart att man kan ha en kort brudklänning! Jag provade en kort brudklänning när jag var på jakt efter en balklänning till studenten (fick prova brudklänning för att känna hur modellen kändes). Har du funderat något över om den ska vara axelbandslös eller ha långa armar eller korta..? Eller det beror helt på modellen du fastnar för kanske?

  • lyckligjävel

    fröken figo: Ja visst finns det? Mina föräldrar är så söta ihop fortfarande. ringde en sommarkväll förra året o fråga vad de gjorde.

    "njuter av ett glas rött och kör en ordlek"

    (ena personen säger ett ord: tex vitsippa
    och så ska den andra personen fundera på vilken händelse ur deras liv person nr 1 tänker på)

    och så pratar vi o minns o skrattar åt alla roliga minnen"

    ...blir vi hälften så lyckliga om 40 år så har vi hamnat rätt...

  • lyckligjävel

    paradisfågel: vad tryggt att först vara vänner!

    kan ni hålla er till 2010? gud skulle inte jag klara nu.....

    kort klänning ja, visst finns de? jag har hittat en jättesöt på tekla.se ska dit o pröva igen. Lutar åt den. jag ville bara se om jag kunde hitta något alternativ. men idag krångla ett butiksbiträde på mig en fruktansvärd historia i flera lager där jag såg ut som en stoppad korv, den var så groteskt ful att jag väste till min kompis att jag inte gifter mig alls..... ;)

  • paradisfågel

    lyckligjävel: Jo, han har planera på att göra utlandstjänst så vi har nog inte så mycket att välja på fast jag är bra sugen de kan ja lova!
    Usch! Låter inte alls som någon hit till klänning! Hoppas du hittar din drömklänning!

    fröken figo: Jag hade ett par grannar när jag bodde hemma, de hade vatt gifta i ca 50 år tror jag, och de var fortfarande som om de var nykära! De går o håller handen o e hur mysiga som helst! Visst får det en att hoppas

  • lyckligjävel

    ja, fast man undrar ju vad som krävs för att stanna där?

    vi försöker tillexempel att aldrig gå och lägga oss ovänner.

    Sen hade vi en period då vi lade till ett nytt sätt att prata om varandra med andra, små saker, små skämt och pikar som den andra personen tog illa vid sig. Det var något i undertonen i sättet vi sa det på som vart så fel. Så vi tog tag i det direkt och pratade igenom vad det egentligen handlade om
    (olika syn på närmaste framtiden)
    och så upphörde det när vi hittat ett sätt att kommunicera. Så nästa gång någon av oss säger nåt klumpigt, reder vi ut det direkt....

    man hoppas ju att vi har vad som krävs för ett långt och lyckligt liv tillsammans, men vad vet man om framtiden?
    hur gör ni?

  • Efter 11 år är det min tur

    Klart man får...bara att säga grattis till dig/er att ni mår så bra


    lyckligjävel skrev 2008-04-01 23:34:46 följande:
    FÅR man KÄNNA så här?Det här är rätt för livet!!! Har alltid haft en väldigt stark magkänsla att det är vi, från första gången vi fick ögonkontakt......Och vi har varit lyckliga i 7 år nu. Verkligt lyckliga....Och nu är inbjudningarna ute och alla ringer och tackar ja och kvittrar och jag kan inte känna mer förväntan än jag gör nu.Hur ska man kunna sova? Hur går jag in o kryper nära min skatt utan att väcka honom? ;)
  • pallesj

    Visst är det helt ok att känna så och underbart att känna så!!!
    Känner också så för min kära sambo, visste det var rätt med engång och det gjorde han med, vi hade stormigt förhållande i början men sen sep förra året har det bara varit dans på rosor och svävande på moln hi hi. Vill bara mysa och gosa och leva mitt liv med han.

  • BröllopJuli2008

    Fick ett "vi ska faktiskt gifta oss"- moment alldeles nyss.... Wow... VI SKA FAKTISKT GIFTA OSS!!!!!!!!

    Grattis till ALLA som hittat sina soulmates!!!

  • lyckligjävel

    grattis tjejer och killar!!!!!!visst är det underbart?

    Han är till och med söt idag när han är sjuk med feber
    och strosar hemma i gamla mjukisbyxor o ruffsigt hår.
    jag ska göra en c-vitamin-rik smoothie och skämma bort
    honom ordentligt nu tror jag.....

  • Efter 11 år är det min tur

    å va gullig du är!


    lyckligjävel skrev 2008-04-02 11:39:28 följande:
    grattis tjejer och killar!!!!!!visst är det underbart?Han är till och med söt idag när han är sjuk med feber och strosar hemma i gamla mjukisbyxor o ruffsigt hår.jag ska göra en c-vitamin-rik smoothie och skämma bort honom ordentligt nu tror jag.....
  • paradisfågel

    Säger även jag grattis till alla er som känner att ni hittat mannen med stort M!

    Även vi har den principen att aldrig sova när vi är ovänner, och att prata med varandra så fort det är något.

    Sen kommer det någon liten överraskning lite nu o då.. Nån film som man tror han skulle gilla, som man slår in o ger honom när han minst anar de.. En bukett rosor.. Eller lagar till en middag med nånting man vet den andra tycker om.. Fick faktiskt en nalle av honom när han ryckte in i lumpen så att jag hade nåt att krama när han inte fanns till hands. Jättemjuk o gosig o så har den en sån där röd stickad tröja där de står jag älskar dig.

    lyckligjävel: va gulligt av dig!

Svar på tråden oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii