• solrosen10

    present till bestman?

    Vad ger man bestmannen i present? Har ju tänkt ge tärnan ett smycke och vill då även ge bestman något. Hur gör ni?

  • Svar på tråden present till bestman?
  • jennysnartfru

    Vi gav ingenting. Vi kommer bjuda honom på middag för det var vad han ville ha.

  • solrosen10

    ok. men känns det inte dumt att ge tärnan och inte bestman? Fast de vet ju inte om det. Tärnan är min syster och bestmannen brudgummens bästa kompis.
    Vill gärna ge något så vill gärna ha fler förslag. (Han dricker inte så mycket och ofta så plunta är inte aktuellet just för honom).

  • mrsD

    vi tänkte göra en lite mer "manlig" korg me goda saker i. har inte planerat allt än, men d kommer baseras på en god whiskey *S*

  • Skottdagen2008

    Vi var kanske lite traditionella, vi gav en slipsnål som de fick samma förmiddag. Både bestman och marsalk hade bara kraven att ha mörk kostym, sedan fixade vi samma slips i samma färg som mannens plastrong?! och så började min bror säga att han inte hade någon slipsnål så då fick de varsin likadan

    tärnan fick smycket hon ville ha till klänningen fast det visste honinte förrän jag sa att vi skulle betala den och efter bröllopet fick hon ett mindre från pilgrim.

    toastmadam och toastmaster får samma som de andra

  • Cajjo83

    Vi ger ett smycke till tärnan då det är en fin gåva plus att hon kan ha den på bröllopet.
    När det gäller Bestmannen så ger min M2B honom en upplevelseresa i de svenska fjällen. Eftersom vi gifter oss i Kiruna och min M2B är därifrån så tyckte vi båda att fet var en fin gåva!

Svar på tråden present till bestman?