• Tosa

    hormonspiral...

    Hejsan

    Jag satte in en hormonspiral i Fredags... Jag har sedan dess haft värk till och från i magen känns nästan som förvärkar och dem kan göra riktigt ont ibland...
    Nu till min fråga är detta normalt?
    Hur länge kan jag räkna med att ha ont?
    Blöder knappt något alls men jag hade min mens precis innan jag satte in spiralen..

    Tack på förhand...

  • Svar på tråden hormonspiral...
  • Zozo

    Japp, molvärk som mensvärk kan halla pa i nagra dagar, tom en vecka. Längre vet jag inte men mitt (kopparspiral) gick över helt efter ung en vecka. Lite efterblödning kom ocksa.

  • Tosa

    ok så jag behöver inte vara orolig alltså... Skönt...
    Tack ska du ha... känns bättre nu när jag vet att man kan ha ont...

  • 200805

    För mig höll det i ett par veckor och sen värkte det lite av och till under ngr månader. Nu är allt toppen och jag trivs kanon med hormonspiralen!

  • JohanoCissi

    jag har oxå hormonspiral, haft den i ca 2 år, och den har funkat super. Hade oxå ont i några dagar men alvedon lindrade det. Sen sa barnmorskan att jag kunde bli av med mensen helt, vilket jag nästan har blivit nu efter 2 år. Nu känns den inte av alls.

  • Robina67

    jag är jättenöjd med min hormonspiral. Har bytt en gång, så jag är inne på mitt 10:e år. Mensen har helt försvunnit! Hur skönt som helst! Märker inte av några biverkningar alls.
    Gjorde ont i början och nån liten blödning bara, sen försvann det - puts väck

  • Tosa

    Låter toppen... tack alla som svarat nu tror jag att nerverna har lugnat sig...

Svar på tråden hormonspiral...