• Virrvla

Guldsmeder i Gävle

Jag undrar om någon har erfarenhet av guldsmeder i Gävle. Jag och blivande maken vill designa våra egna ringar och har tagit kontakt med tre guldsmeder i stan. Tänkte höra om någon vet mer om dessa:

* Smyckesateljen Nova (ska dit i morgon - verkar vara två kvinnor som har ateljen)

* Hildebrands Guld (pratade med en kvinnlig guldsmed)

* Pettersson Guldsmide (pratade med en manlig guldsmed)

Väldigt tacksam för svar :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 20:02
    Jo, tipsa gärna om andra guldsmeder också. Dessa tre var de enda jag hittade via eniro =).

• Svar på tråden Guldsmeder i Gävle
  • Humlan66

Pettersson Guldsmide tror jag blir en bra och framförallt billigaste alt . annars vet jag inte

• Kärlek08

Jenny på Nova håller på med min vigselring. Jag är verkligen supernöjd!!!!! Hon är supertrevlig, fruktansvärt lyhörd och lätt att prata med. Jag rekommenderar henne till 100 %!!!! Jag har just varit och provat min ring, trots att den inte är klar, och den satt perfekt. Hon hade dessutom beställt hem de safirer som ska fattas in i ringen och de var helt perfekta i stl.

Tjejerna där fattar inte in stenar själva utan lämnar bort det till lite olika infattare. De verkar noga med vilka de väljer. Jag kommer att få betala 1200 kr för arbetet med ringen och 300 kr/sten (2 ggr 2 mm princesslipade safirer) och 300 kr/sten i fattningskostnad. Guldet betlar jag inget för eftersom jag hade gammalt guld som låg hemma som täckte hela ringen.

• Virrvla

Tack för svar. Någon fler som vill kommentera?

Svar på tråden Guldsmeder i Gävle