• Vicka81

Hur stor är en 0.4 ct (och 0.2ct) prinsessslipad diamant i diameter?

Hittar inte information någonstans! Ringen är från en amerikansk sida så jag har ingen möjlighet att prova men vill ha storleksuppfattning... Någon som vill hjälpa

• Svar på tråden Hur stor är en 0.4 ct (och 0.2ct) prinsessslipad diamant i diameter?
  • Vicka81

Har sett den sidan men prinsess och briljanter har inte samma storlek... Tack iaf

• bröllop080719

om du kollar under fliken carat finns det längs ned en länk till en storlekstabell för princess slipade stenar

• Fröken Figo

inte så jättestor kan jag säga... kan kännas pluttigt om det är solitär.

• Fröken Figo

inte så jättestor kan jag säga... kan kännas pluttigt om det är solitär.

• Dottertrotter

Tänk på att storleken på diamanter som har samma carat kan vara olika. Carat är vikten. Ifall diamanten är större på höjden är den mindre på bredden än en diamant som är lägre etc.
    Du ska välja en diamant som har en gördel som är ca medium för att ljuset ska reflekteras på bästa sätt.

• 26maj2007

bästa är att gå till en guldsmed och prova solitär ringar med diamanter med olika carat. bara för att se hur de olika storlekarna ser ut på dig. så gjorde jag innan jag bestämde mig.

jag har en briljant på 0,42 ct i min ring själv tycker jag det är lagom till min lilla hand. ingen solitär ring då jag har små stenar vid sidorna.

du kan se bild i mitt galleri.

Svar på tråden Hur stor är en 0.4 ct (och 0.2ct) prinsessslipad diamant i diameter?