• halo08

    Weddingannouncer

    Jag fattar inte hur ni gör för att få in bilder på weddingannouncer. Själv lyckas jag bara med fotoalbumet men dom andra sidorna vill jag "piffa" upp med bilder hur gör jag???
    Hjälp mig please!!

  • Svar på tråden Weddingannouncer
  • Fröken Larsson

    Om du vill lägga in en bild på en sida som du redan skrivit något på så är det väl bara att gå in på "Your Pages" och klicka på den sida du vill ändra, gå in på en "entry" och välja till "Optional image", om jag förstår det hela rätt.

  • 8augusti2008

    Ja, underst på sidan där du skriver in texten finns en ruta där du kan ladda upp bilder.

  • halo08

    hmm det körde ihop sig direkt.
    Jag går in på Your pages, klicka på den sidan jag vill ändra...men hittar inte entry!!!!

  • halo08

    8 Augusti..
    Det finns bara en ruta att ladda upp bilder under välkommen sidan, inte dom andra.

  • 8augusti2008

    Jo, när jag skrivit in min text på andra sidor finns den rutan. Men då har jag visserligen ändrat de flesta sidor till vanliga "textsidor" - kanske är därför?!

    kejnell.weddingannouncer.com

  • halo08

    dum fråga kanske men vadå vanliga textrutor hur gör jag det??
    Faktum kvarstå..jag får inte ihop det..jag satt och försökte och lyckades få in ett kort på Ola Salo, men nu blev han helt plötsligt brudnäbb tror jag att det va´....*gapskratt*

  • 8augusti2008

    Jag valde att inte publicera så många av de sidorna som de tipsade om (gå in på your pages, så står det "published" längst upp, ganska långt till höger), klicka på den gröna bocken så avpubliceras sidan.
    Längst upp i verktygsfältet kan du nu välja "add page", skriv en rubrik och välj category textpage, så kommer det som en "vanlig sida" där du kan utforma texten mer fritt. Jag gillade inte alls deras sidor.. Bättre att helt fritt kunna skriva själv och lägga in bilder..
    På "Your pages"-sidan kan du oxå med hjälp av de blå pilarna i högra kanten flytta sidorna upp och ner så du får den ordning du vill ha det!

  • halo08

    Ny dag & ny jävligheter...
    Tack för hjälpen.8 aug & Fröken Larsson

    Jag har nu gjort om de flesta sidorna till "vanliga textsidor"
    men jag fortfarande inte in några bilder.
    Vad gör jag för fel??? *huvudet under armen*

  • 8augusti2008

    Ok, när du går in på en textsida så väljer du add entry (eller klicka på den "entryn" du redan skrivit. Kommer det då upp en sida där du kan skriva Title och Text??
    I så fall så finns det lite längre ner en ruta där det står Optional Picture. Där väljer du Bläddra, för att ladda upp en bild från datorn...

    Om det inte funkar så kan vi väl bestämma en tid när vi båda är vid datorn, så kan jag försöka guida dig via msn..

  • halo08

    Tack snälla supergulliga 8 aug, för din hjälp!!
    Jag känner mig skitdum ,men det funkar fortfarande inte.
    Om vi ska ta ett ex.
    Jag går in på den textsidan som jag döpt till vigseln.
    där har jag 3 alternativ:

    Into text
    List entries
    Add entry

    Klicka ja på Intro text så kommer det jag har skrivit upp, men där finns det inte möjlighet att lägga upp bilder.
    Jag kanske inte ska skriva där eller??

    Om jag sen går in på Add entry så kan jag lägga till bilder, men då dyker det upp en textruta också som jag måste skriva nåt i för att det ska funka, men...(som Tony skulle sagt)
    då hamnar bilderna längst ner på sidan. Det vill jag också men inte så långt ner utan under texten..förstår du hur jag menar??

  • 8augusti2008

    OK, då vet jag vad som är fel!!
    (Har själv gjort samma fel innan jag fick kläm på det..)
    Intro text är bara en rubrik eller som en överskrift för sidan, den har jag struntat i på de flesta sidorna...
    Välj istället add entry, skriv en liten rubrik i Title och sen den texten du vill ha i textrutan (där du nu även kan byta typsnitt m.m.). Sen laddar du upp bilden längre ner och strax under den raden står det picture placement eller ngt sånt, där väljer du varf bilden ska hamna i förhållande till texten du nyss skrev, jag har på de flesta ställen valt top center eller bara top, beroende på hur det sen ser ut i texten. Sen kan du oxå välja att ha en liten ram runt bilden på Picture border, det blir ganska snyggt tyckte jag..
    Sen klickar du bara create!

    Vill du sen skriva mer på samma sida, men som ska ha egna bilder så gör du bara en ny add entry.

    Hoppas det funkar!

  • halo08

    Gulledej *kramar*
    Nu orkar jag inte försöka mer ikväll men i morron då jäk-a
    Tack för all hjälp!!

  • 8augusti2008

    Hoppas det löste sig nu då! Hör gärna av dig annars! Du kan ju kolla min sida och se hur jag har gjort.. Adressen står ju här ovan..

    Lycka till!

Svar på tråden Weddingannouncer