• Natalu­skan
    Äldre 28 Mar 13:42
    10489 visningar
    114 svar
    114
    10489

    Mars April-tråden forts

    Tråden var stängd så jag startade en ny....
    Här är den gamla:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2645034-50.html

    Troll-P 1 mars Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand 5 mars Koh Lanta Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe 8 mars Munsala kyrka, Finland
    Synthetic 8 Mars Gustav Vasa Kyrka (Stockholm)
    080315 15 mars Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K 15 mars Ösmo kyrka (Stockholm)
    Birella 17 mars
    MrsFllerA 20 mars Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78 29 mars Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Stjärnblomma 4 april stranden Ängelholm
    Nataluskan 5 april Polen- Gdansk (bor i Södertälje Borgerligvigsel 2 feb)
    Astriden 5 april Stora Holms Säteri Göteborh
    DetOrdnarSig 5 april Fasta paviljongen/Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    Aprill bröllop, 11 april, Teneriffa
    12april 12 april Vreta Kloster, utanför Linköping
    Tirus 12 april Brunnby Kyrka (Höganäs)
    Miss A 19 april Hemligt (Skåne)
    Tooticki 19 april S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419 19 april Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille 26 april Angarns kyrka. (sthlm)

  • Svar på tråden Mars April-tråden forts
  • Natalu­skan
    Äldre 28 Mar 13:44
    #1

    Shit bara en vecka kvar..
    Var igår och hämtade det sista hos sömmerskan OCH hämtade våra ringar....MIN ring!
    My Presious!!

    Åh så underbar, så vacker

    Helgen kommer ängnas åt att "snöra" ihop programmen och dyl..
    Oj så mycket kvar och så lite tid....måste ju packa också...

  • MrsFel­lerA
    Äldre 29 Mar 21:52
    #2

    Nu är jag tillbaka! Det har varit helt underbart, både själva resan och vår bröllopsdag. Det blev verkligen så mycket bättra än vi någonsin hade kunnat föreställa oss.

    Då jag är "stammis" i flera olika trådar jag jag lagt upp en liten berättelse här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2812349.html
    Istället för att skriva samma sak flera gånger...

  • Natalu­skan
    Äldre 30 Mar 10:15
    #3

    Grattis Mrs Feller A!!
    Så fina ni var ser så romantiskt ut

    Själv fick jag min "möhippa" och J fick sin "svensexa".
    Åh dessa underbara vänner jag är så glad att de är så omtänktsamma.

    Ett av de paren som kommer på vårt bröllop (gamla grannar, mm) ringde på dörren och sa att nu är vi här, vi ska ha myskväll med er, vi har laxbakelser, snacks och vin och annat gott med oss...
    Ojoj kul vart det och en aning mycket alkohol sitter och ler åt minnet och känner mig lagom bakis på JOBBET, japp jag måste jobba idag...har så nedrans mycket så jag vill rensa lite innan vi skall resa iväg på onsdag...
    DESSUTOm så missade vi att det är sommartid från idag...så J fick kasta sig ur sängen och skjutsa sin dotter till ridskolan i ottan tyckte vi...
    ÅHHH redan stressad och så går jag miste om en hel timme....!!


    Nehe måste jobba lite nu...

  • DetOrd­narSig
    Äldre 30 Mar 11:51
    #4

    Nu har jag också hittat hit. Har inte hunnit BT-surfa så mycket senaste månaden för jag har jobbat så hysteriskt och sen gjort allt med bröllopet på helgerna. Nu är det bara en vecka kvar även för mig, men jag tycker jag har läget under kontroll. Festprogrammen är gjorda och printade men ska vikas, vi ska välja musik till dansen och utgångmusik. Sedan i slutet av veckan blir det ju allt fix med att göra sig snygg: färga hår, fixa naglar osv.

    Blev också hippad igår och jag är så himla glad! Jag hade inte kunnat få en bättre möhippa om jag så planerat den själv. De innehöll de moment som jag hoppas på: bad (vilket jag trodde skulle ingå) och ridning (vilket jag inte trodde skulle ingå eftersom det är en rätt dyr aktivitet). Superkul! Min blivande är inte hemma från sin svensexa än så vi får se vad han fick göra. Det enda jag vet var att de skulle ut i skärgården.

    Jag var också ombedd att jobba i helgen men tvärvägrade, så dagen är inplanerad för att inte göra någonting. Ska vika lite festprogram om andan faller på.

  • kikalt
    Äldre 30 Mar 19:07
    #5

    I helgen har vi haft möhippa och svensexa. Jag tillbringade det hela liggande pga ryggskott. Först idag (efter 6 dagar) kan jag sitta några stunder. Känns skönt, för vi gifter ju oss om mindre än två veckor och jag behöver nu bara en krycka för att gå OCH kan sitta ner kortare stunder! Var så orolig att det skulle bli bår fram till altaret och att jag skulle få ligga till bords.

    Blev riktigt överraskad när alla kom, eftersom mina syrror bor 50 mil bort och jag inte trodde att min höggravida syster skulle orka med en extra resa så här tätt inpå bröllopet. Dom hade hittat aktiviteter som gick alldeles utmärkt att göra liggande och ändå satte fart på mig. Jag fick lov att dricka vin liggande med sugrör, men vad gör man inte.

    Vi har bestämt oss för att gå in på fel sida i kyrkan pga mitt ryggskott och mina problem att stödja mig på höger ben. Det är alltid den sidan som drabbas när jag får problem, så det blir bra att ha sambon på vänster sida så att jag kan hugga tag om det behövs. Känns skönt när vi kom fram till det!

    I helgen har mina syrror varit här hela helgen och hjälpt till med barnen när sambon hade svensexan. Min svägerska har också varit här större delen av tiden och vi har hunnit fixa bordsplaceringen och prova sminkningen. Min syrra har dessutom köpt papper till festprogrammen, band till bordsdekorationen och annat fint. Dessutom ska hon fixa festprogrammen och placeringskorten sen. Jag är så lättad att hon hittade dekorband och fina papper till festprogrammen! Såg för mig att få använda dom illgröna sidenbanden som skärde sig mot glitterdekoren och servetterna. Brrrrr, läskigt. Nu kan jag i sakta mak fortsätta pyssla med bordsdekorationen efter bästa förmåga och mycket kan man ju göra liggande faktiskt.

    MrsFellerA: grattis! Vilket fint bröllop!

  • MrsFel­lerA
    Äldre 30 Mar 20:04
    #6

    Nataluskan och kikalt
    TACK!

    Nataluskan
    Kom nu ihåg att inte stressa alltför mycket! Försök att ta det lugnt lite ibland...

    kikalt
    Låter lite jobbigt det där med ryggen. Men skönt att du får sambon att stödja dig på. Det viktigaste är ju att ni kommer fram, inte att ni går på rätt sida!

  • Natalu­skan
    Äldre 30 Mar 22:20
    #7

    Jag skall försöka tagga ner snart, men just nu känns det lite jobbigt, man skall hinna jobba, packa till sig och J och dotern samt hjälpas åt att se till att allt kommer med.
    Nu tror jag att J ångrar att han inte vart mer involverad i planeringen, nu måste han fråga om det är klart/packat/fixat..

    Men imorron kväll hoppas jag att jag känner mig mer lugn och mer ikapp med packning och allt!
    Idag orkar jag inte mer nu väntar duschen och sängen...känner av bakfylla lite ff

  • Miss (snart mrs) A
    Äldre 31 Mar 09:50
    #8

    Jag hade redan startat en ny Mars/apriltråd men det verkar som att flest skriver här så då lägger vi ner den andra...

    Kikalt, skönt att du känner dig lite bättre, så tråkigt att få ryggskott så nära inpå. Jag håller tummarna för snabb bättring!

    MrsFellerA (eller rättare sagt MrsA ) grattis! Det ser superhärligt ut, och vilka vackra bilder. Verkligen härligt att ha när ni står i vattnet med vågorna runt benen!

    Nataluskan, nu är det snart dags! Det kommer bli jättebra och fantastiskt.

    Härligt med alla möhippor och svensexor, eller hur känner man sig otroligt firad. Jag reagerade mest över att varje gång någon sa skål så tittade men inte på varandra som man brukar utan alla tittade på mig, jättemärkligt kändes det, men superhärligt såklart!

    Mannen väntar på sin... den kommer snart (det är ju trots allt bara två lediga helger kvar till bröllopet). Tror inte han är inne och kollar men det är bäst att inte skriva något om i fall han tjuvsurfar på BT

    DetOrdnarSig, hoppas att jobbet lugnar ner sig lite så du får njuta av sista veckan och riktigt hinna se fram emot bröllopet.

  • brud08­0419
    Äldre 31 Mar 10:17
    #9

    Nu var det evigheter sedan jag skrev, tiden bara rinner iväg tycker jag!

    Gjorde klart bordsplaceringen under påsken, gick faktiskt riktigt snabbt och smidigt och har några alternativa varianter pga morföräldrar som är osäkra om de kommer. Kom dock på att en av sambons mostrar också flaggat för att dagsformen får avgöra så jag får kolla igenom den igen, hur vi löser det om hon och maken inte kommer.

    I helgen var vi o hämtade min nya förlovningsring och vigselringen o lämnade in sambons för putsning o gravyr. Har också letat papper att ha i festprogrammen, vill inte ha helt vanligt skrivarpapper, men vill inte betala hur mkt som helst heller för papper..

    Nästa helg är det dags för svensexan, jag får vänta till helgen innan bröllopet för min möhippa, men det var väntat då min tärna bor på Irland och kommer över fredagen veckan innan.. Det märks att det börjar dra ihop sig nu när alla blir hippade!

    Kikalt: vad jobbigt med ryggskott, men vad roligt att de ordnat en möhippa som fungerade för dig ändå! Jag hoppas det går bra på bröllopsdagen, jag instämmer med MrsFellerA, det viktigaste är att ni kommer fram, inte att ni går på rätt sida!

    Nataluskan: har ni mycket att göra när ni kommer ner, eller kommer ni kunna ta det lite lugnt då, så du kan varva ner innan den stora dagen?

    MrsFellerA: vilken härlig dag ni verkar ha haft och vad fina ni var!

  • Natalu­skan
    Äldre 1 Apr 08:08
    #10

    Jaha nu drar det ihop sig ordentligt!
    Imorron kl 9:30 åker vi till flyget och mot Polen!
    Idag känner jag mig liiite lugnare, är mer ikapp med packningen och alla trycksaker är klara, idag är det lite valutaväxling och lite sånt småfix kvar men det skall J göra.

    Vädret visar idag på att på lördag blir det molnigt och ca +7 grader, så det verkar lugnt på regnfronten/snöfronten, hoppas det håller i sig
    Säger inte nej till växlande molnighet och liiiite varmare.
    Men man kan kanske inte få allt.
    Det som oroar mig mest är fotona att det kommer synas att vi älskar varann och ha mycket skimmer om oss under fotograferingen, det är ju foton vi skall titta på resten av livet, (feel no presure, liksom), nej jag skall slappna av då och bara njuta, sägs att vi har naturlig "karisma" så...

    Resten är jag mindre orolig för nu, blommorna blir som det blir, klänningen är underbar, likaså J är så stilig, maten kommer vara god och vin...nyfiken är jag på tårtan, men det blir säkert bra...och på elddansarna, shit vad spännande

Svar på tråden Mars April-tråden forts