• Lilla Fröken Fräken

Kul sätt berätta för föräldrarna!?

Vet inte om detta passar i det här ämnet, men ni får ha överseende med det!!

Nu har vi bestämt att vi ska gifta oss, har varit och kollat på kyrkan och skall ringa dit och boka den nästa vecka. Bröllopet kommer att bli pingst 2009. Nu tänkte vi berätta det för våra föräldrar när det är omkring ett år kvar, är det någon som har tips på ett rolig och kanske lite annorlunda sätt att berätta det på?

Kanske skall tillägga att våra föräldrar bor i samma stad ock umgås ibland, så det roligaste vore ju att berätta för alla samtidigt.

Ser fram emot tips!!

• Svar på tråden Kul sätt berätta för föräldrarna!?
  • Waersta

I mitt galleri kan du se tröjan vi lät trycka upp som jag sen hade på mi gnär vi träffade släkten.

• Lilla Fröken Fräken

såg precis att det finns en liknande tråd... oopps!!

men tar gärna emot tips ändå!!
    haha!

tillägg; vi är redan förlovade, har varit det i snart 3 år.

• Piggelinlover

Läste i en annan tråd minns inte vilken, om ett par som bjöd sina föräldrar till middag och där delads det ut rispåsar(typ såna man ska ha i kyrkan) ingen sa ngt, utan de fick sj lista ut vad som försegick. Det hade tydligen tagit en stund med det var skoj...

Kanske kan va ngt?

• Lilla Fröken Fräken

Grym tröja!!

...fast han ska troligen ta mitt efternamn,m så jag får väl köpa en tröja till honom!

Rispåsarna låter ju kanon, den typen av humor gillar nog min far..haha!

Fast jag kanske skulle vilja ha något lite mindre "uppenbart", eller att de får klura lite innan de får rispåsarna...vet inte riktigt...*funderar vidare* hm...

• Nessan

Kan ni inte ta med föräldrarna på en promenad och "råka" hamna vid kyrkan och berätta att de skall dit nästa år den och den dagen!

• Lilla Fröken Fräken

Nessan: bra förslag, men det får nog bli en tur med bilen, för kyrkan ligger utanför stan.

Man kanske skule göra ett "kit" i ett paket, bestående av en bild/vykort av kyrkan, en rispåse och en inbokad kalender... eller nått...

klurar vidare..*

• Kärlek ger näring åt själen

Vi ska berätta den 1 april *Skrattar* För vi är så skämtsamma att ingen kommer att tro oss ändå *Skrattar* Men sen så kommer det att dimpa ner inbjudningskort nästan 1 månad efter *skrattar*

• helene306

Vi kommer dela ut inbjudningskorten i morgon när vi har gemensamt födelsedagsfirande. Ingen vet något så vi ska bara dela ut, inte säga något Undrar hur de reagerar??

• nennesjuttioåtta

vi gav våra föräldrar en bok om hur man håller tal och i pärmen skrev vi vilket datum den skulle användas till så det var bara att sätta igång att öva.

• Lilla Fröken Fräken

Detta förslaget gillade jag!
    Har faktiskt funderat på något liknande till en blivande tärna, exvis en bok om vad det innebär att vara tärna och så vidare, men sådana böcker verkar inte finnas!! Men en bok om tal är ju kanon, vart köpte du den?

nennesjuttioåtta skrev 2008-03-28 11:56:58 följande:
    vi gav våra föräldrar en bok om hur man håller tal och i pärmen skrev vi vilket datum den skulle användas till så det var bara att sätta igång att öva.
    Eftersom jag ska sy min klänning själv och nog garanterat kommer att behöva en del hjälp av svärmor så känner vi oss ganska tvugna (och vill också, förstås!)att berätta innan det bli dags att skicka ut inbjudningarna, annars är det ju ett överaskande och bra sätt!
  • nennesjuttioåtta

adlibris, tror jag. Den hette "konsten i att hålla tal" eller något sånt. Kul att du gillade idén!

Det var bara våra föräldrar, de par som var med när maken friade och toastmadamen som visste om det, innan inbjudningarna gick ut. Eftersom vi då hade varit tillsammans i drygt 10 år så hade folk gett upp hoppet. Ett bra tips om man vill ha reaktioner på inbjudningarna, för om folk vet om innan så är det lätt att det inte blir en sån rusning för att höra av sig och gratta, eftersom man tror att man redan gjort det. Eller att säga att man kommer, för all del...

Lycka till!

• Lilla Fröken Fräken

Ja, det är samma för oss, vi har vart ett par i 9 år nu, 10 år på dagen som vi gifter oss. Tanken var nog att hålla det relativt hemligt tills inbjudningarna går ut. Ska bli kul att se folks reaktioner haha!

nu måste jag surfa in på adlibris och se om jag hittar något trevligt!

Svar på tråden Kul sätt berätta för föräldrarna!?