• Tussig­umman
    Äldre 28 Mar 00:06
    2244 visningar
    6 svar
    6
    2244

    Hällsnäsbrudar!

    Hällsnäs är en av de vackraste lokalerna för vigsel och bröllopsfest i Göteborgstrakten! Där kommer vårt bröllop att äga rum den 15:e augusti 2009!

    Jag VET att det finns många likasinnade blivade Hällnsäsbrudar (och brudgummar!) där ute! Kan vi inte dela med oss av idéer och tankar kring vår stora dag?

    Har ni redan gift er på Hällsnäs? Dela med er av era erfarenheter och bilder!

  • Svar på tråden Hällsnäsbrudar!
  • sokker­strute­n
    Äldre 28 Mar 16:15
    #1

    Jag ska gifta mig där!!! 7 februari 2009! jag har letat och letat efter andra som ska det men inte hittat någon! Äntligen!
    :)

    Visst är det fint där! vilken kyrka blir det eller blir det utomhusvigsel?

  • Tussig­umman
    Äldre 28 Mar 16:56
    #2

    Vi vill gifta oss borgligt, så jag hade tänkt utomhus på Hällsnäs (brevid flaggstången kanske?) om vädret tillåter. Annars har de ju ett inglasat uterum man kan vara i också. Själva?

  • sokker­strute­n
    Äldre 28 Mar 16:59
    #3

    vi gifter oss i Råda kyrka... ja det glasade uterummet höll dom på med när vi var där..har inte sett när det är färdigt.. hon menade på att där kunde man även ha dansen sen...

  • Tussig­umman
    Äldre 28 Mar 17:01
    #4

    Det blir säkert fint! Fast kanske lite litet.. Är nog bättre med matsalen när de har dukat av där. Hur långt har ni kommit i planneringen?

  • sokker­strute­n
    Äldre 28 Mar 17:06
    #5

    Ok jag vet inte riktigt hur stort det var där inne.. dom hade hängt för tyg där...hoppas det är tillräckligt stort för bandet vill regga upp sina grejjer innan middagen, inte så snyggt med massa ljud och ljus och mickar å sånt under tiden man äter!
    Det var helene som sa att man kunde ha dansen där...

    kyrka e klar
    hällsnäs klar, handpenning betald
    ring klar
    fotograf klar, hand penning betald
    band klart

    ni då... fast det är ju ett tag kvar för er... för oss med men.. ja du fattar.. :)

  • Tussig­umman
    Äldre 31 Mar 09:39
    #6

    Nej det har du rätt i! Fast vi vet inte om vi ska ha något liveband, det är en ganska stor kostnad, och vi är inga dansmänniskor. Kanske fixar ett par CD-skivor med favoritmusik och hyr in en bra anläggning själva.

    Vi har inte kommit så långt, och det är ett medvetet val. Hittills är bara lokal fixad, plus att vi pillat en del med gästlistan. I och med att det är så pass lång tid kvar så väljer vi att vänta lite med att boka in folk och köpa grejer. Har plannerat in en NY-resa i höst, så kan jag passa på att köpa klänning billigt Ska dock försöka leta reda på en bra vigselförrättare snart.

Svar på tråden Hällsnäsbrudar!