Vår förlovning på slott
Kom precis hem från en av mina livs stora resor... M2b och jag åkte till Portugal en vecka och skulle vara i Lissabon, trodde jag. En morgon väcker han mig tidigt (han är extreeeemt morgontrött så jag blev riktigt förvånad och anade nåt stort) och vi sätter oss på ett tåg norrut...
Portugisiska landskapet sveper förbi oss, vingårdar efter vingårdar i solskenet... Jag vet inte vart vi är på väg, han vägrar säga nåt. Till slut går vi av i Porto och tar ytterligare ett tåg till Guimaraes. Och så en taxi som stannar utanför ett otroligt vackert slott! Jag är helt mållös. Vi checkar in och jag känner mig som en liten prinsessa...
PARENTES: Vi bestämde oss för att gifta oss för länge sen (gemensamt beslut) men m2b har alltid velat få in ett moment av överraskning i förlovningen. Perfekta lösningen blev denna! Ringar valde vi ut tillsammans. Och nu är vi äntligen officiellt förlovade. Hittills har bara vänner och familj vetat om förlovningen men inte kollegor. Slut på parentesen
Båda visste ju att ett "frieri" var på G så vi var lite nervösa på slottet. Gick runt och fnissade. Jag visste inte hur, var och när... Till slut blev det i solen i slottsträdgården, inte en människa i sikte, bland apelsin- och citronträden... Jag grät av glädje. Bilder finns i galleriet och här www.pousadas.pt/historicalhotels/EN/pousadas/Portugal/Norte/SantaMarinha/gallery/santamarinhaGALLERY.htm