• trampetroll

Någon som har roligare textförslag till tackkortet än de vanliga?

Jag tycker att de vanliga "tack för all uppskattning på vår bröllopsdag" eller "tack för att du kom och förgyllde vår dag med din närvaro" är såå himla tråkiga.
    Finns det inget roligare man kan skriva? Jag vill gärna få fram mer liksom tack för att just DU kom på något lite roligare sätt. Att det liksom var så himla kul att just du kom så att man känner sig mer speciell liksom. Någon som har några tips?

• Svar på tråden Någon som har roligare textförslag till tackkortet än de vanliga?
  • Waersta

Jag tycker det är roligt om man har en liten personlig hälsning på kortet, så om man får se grannens tackkort så stod det något annat i deras.

• stenkrossen

Detta kanske inte riktigt är ett svar på din fråga men rätt så kul. Jag såg ett bröllopsfoto där paret höll upp en skylt med texten "Thank you" som de sedan skulle ha som tackkort, det tycker jag var en rätt kul idé. Den tror jag att vi skall sno, fast vi skriver "tack" i stället på vår skylt.

• Nessan

Du kan ju tacka varje persn speciellt för vad just den gav eller gjorde på er bröllopsdag!

Tex
    Tack Anna för det underhållande talet du höll på vår bröllopsfest och för de fina påslakanen. De kommer vi ha stor användning av!

Då blir det ju väldigt personligt!

• Skottdagen2008

Vi kommer att skria personliga tavk på vartenda kort så när vännerna ser tackkorten hos varandra så står det olika i dem om de inte var med på samma gåva förstås

• Fenixx

ett tackkort vi fick var det vanliga tackord, sen på en extra fin lapp som var med stod det en extra personlig grej som var just till oss. kändes roligt.

• Ickaflicka

Har ni haft bröllopet än?

Jag tänkte att det kanske kunde vara kul att ta upp nåt som hände på bröllopet, typ "Tack för att du var med när bruden snubblade, eller ta upp något som någon sa i ett tal som fick alla att skratta?

• Troll-P

När vi öppnade våra presenter (dagen efter i lugn och ro) så skrev jag, utöver vad vi fick från vem, en kommentar till varje present så vi ska komma ihåg hur vi kände när vi fick gåvan. Den känslan vill vi ha med när vi skriver våra tackkort.

Har tänkt skriva en kommentar på alla tackkort som inkluderar den gåva vi fick och vår "reaktion" tex: Tack för de fina kopparna, vi drack cappucino ur dem medans vi öppnade resten av våra bröllopsgåvor - kom snart och fika!

Dessutom tänkte vi lägga med en lapp där det står ungefär vad vi fick (eftersom vi öppnade presenterna utan gäster). Får väl skriva nåt i stil med: Undrar ni vad som fanns i alla fina paket? Jo, vi fick:
    Champagneglas
    Vitvinsglas
    Rödvinsglas
    Whiskeyglas
    Konjakskupor
    Snapsglas
    Snapskaraff
    ...
    ...

• trampetroll

Tack för alla svar! Kanon med tackskylten!

Svar på tråden Någon som har roligare textförslag till tackkortet än de vanliga?