• teedler

Kronovalls Slott

Ar det nagon som har erfarenhet av brollop pa Kronovalls Slott?

Vi ska ha vart brollop dar i sommar. Vigseln ska vi ha i parken utomhus, sen blir det middag dar osv....
    Vi har varit dar och tittat och diskuterat med de som ar ansvariga dar. Det ar sa vackert och de vi varit i kontakt med ar sa hjalpsamma.

Vore spannande och fa veta om nagon har "Kronovall erfarenhet"!

• Svar på tråden Kronovalls Slott
  • annaca

Inte annat än att man får se upp så man ite trampar på alla söta små babygrodor som skuttar runt på grusgångarna! (Fast det var i tidig juni vi var där...)

• Pixie

Hej!

Vi förlovade oss på Kronovalls slott! Vi sov över en natt på slottet och rummen är helt fantastiska. Det var strax innan vi skulle gå ner och äta middag som min blivande slet fram ringen... Tillbaka till ämnet; Maten var fantastisk. Omgivningarna är ju superromatsika. Ska ni sova över på slottet? Rummen har verkligen slottskänsla och i princip alla möblerna var antika. Det finns inte badrum i rummen, så se till att ni, brudparet, får ett rum nära dusch och toalett... (Vi hade rummet negromaro -det är ett av hörnrummen. Mkt vackert och stort! Rummen är döpta efter olika druvsorter..) Personalen var mkt trevliga! Tror att stället är som klippt och skuret för ett bröllop. Får man fråga vad kalaset går på?

• charmtroll

Vi firade ett år tillsammans där med vinprovning, middag och övernattning. Superromantiskt (även när vi var där i regniga februari)!! Vi bodde i rummet som ligger rakt övanför trappan, hade flaggstången utanför ena fönstret (minns inte namnet). Helt sagolik plats! Rekommenderas verkligen!!!

• teedler

Det verkar ju lovande!! Kul att alla har haft sa bra upplevelser dar!!!
    Jag langtar annu mer nu!!!

Vad det galler pris sa kostar det ca 1500:- per person. Men det ar det vart!

• Bellis

Var ligger detta underbara slott??

• Sweetie

Kronovalls slott ligger på Österlen, strax utanför en ort som heter S:t Olof.

Suverän mat serveras där också.

• Fina 7/6-2003

Hej teedler!!!

Så kul att höra att det är fler som ska ha bröllopsfest på Kronovall! Vi kommer att ha vår fest där den 7/6...Inte så långt kvar nu! Vi längtar super mycket! När ska ni gifta er?
    KRAM Fina

• teedler

fina:

Vad kul!! Vi ska gifta oss dar den 16/8, sa annu ett tag tills dess... Ska ni gifta er pa sjalva Kronovall eller ska ni bara ha festen dar?

• Fina 7/6-2003

Så spännande!
    Vi ska ha bröllopsfesten där, så själva vigseln kommer äga rum i Rörums Kyrka!

• teedler

Fina:

Snart ar det dags for Ditt brollop!! Skulle vara sa spannande att fa veta hur Kronovall var, kan inte du lata mig/oss fa veta hur det var.

Sjalv langtar jag ihjal mig till 16e augusti.......

• Fina 7/6-2003

teedler:

Klart jag kan berätta hur det var...det är så spännande att det är så nära nu. I helgen blev jag hippad och vi hade så roligt!!! Du m¨ste oxå berätta hur ditt bröllop kommer att bli när det är din tur att stå brud!!! Vi kanske kan byta mail-adresser? Min är s_berning@yahoo.com så om du känner för det kan du skriva till mig så får jag ju din adress på det sättet!
    Hoppas allt är på topp i övrigt!
    Kram Fina

• Sagosessa

Teedler,

vi ska också gifta oss på Kronovall, närmare bestämt Annandag Pingst (9/6). Vi kommer att stanna 2 nätter i bröllopssviten. Ser mycket fram emot detta!

Berättar hur det var sedan ...

Svar på tråden Kronovalls Slott