• kabacigg

Pengar på presentbordet?

Hmmm... Vi har meddelat våra gäster att vi istället för presenter vill ha pengar till en resa. Vi har inte fixat nåt konto där de kan sätta in pengar. Inser nu att det hade varit smart, men, men. Hur gör man då på själva bröllopsdagen när folk kommer med sina kuvert som de ska överlämna? Var lägger man dem? Inte för att jag tror att det skulle hända, men man vill ju inte ta risken att nåt kuvert försvinner liksom. Jag menar om man bara lägger dem på ett presentbord så kan ju det faktiskt hända. Vem har koll på dem? Hur gör ni? Tips?

• Svar på tråden Pengar på presentbordet?
  • PennyJenny

Skaffa en liten kista eller något där folk får stoppa ner sina kuvert. Sedan är det någon som utses till ansvarig för att ta med denna hem, eller om ni är på en hyrd lokal om de kan ta hand om den till dagen efter.

Eller utse någon som är ansvarig för mottagningen av kuverten.

När gifter ni er? Kanske hinner ni fixa med ett konto och så kan ni sprida de uppgifterna till era gäster innan i alla fall? Vi gjorde så att gästerna fick ringa pappa så sattes pengarna in på hans konto och så fick vi bara en lista på vilka som skäntk pengar och en klumpsumma. Himla bra för vi ville inte veta vem som gav vad och det hade vi tydligt talat om innan (så det inte skulle känns som en betalning eller så)

• Kakan Mascha

Och det är för nära till bröllopet för att kunna gå ut med kontonummer?? Den man osa:r till skulle ju kunna meddela detta? Några vänner till oss bad tärnan gå ut med kontonummer efter att inbjudan hade skickats ut.

Annars kan ni kanske be någon ta hand om alla kuvert på plats, istället för presentbord?

• TyresöBrud

Vi önskar oss också pengar och pressentkort. Har köpt en vit fin låda, typ som en skokartong med lock fast fyrkantig i i vackert vitt papper. Kommer slå sidenband runt, som ett paket. Och göra en öppning i som en brevlåda så får alla lägga i sina kort men sidenbandet gör att ingen kan öppna. Tror att det blir bra!

• lillaj

Det är nog enklast att utse någon ansvarig för att ta emot kuverten..

• kabacigg

Tack för bra tips! Och för att ni är så snabba att svara! Man hinner liksom aldrig bli orolig för nåt inför bröllopet. Känner man början till oro skriver man av sig här på BT och vips har man en massa goda idéer som löser ens funderingar och så är oron som bortblåst. Tack!

• Rut Birger

Bra tips med en vita paketlådan!!!

• Aleta

Ett tips till: det var någon här på bröllopstorget som funderade på att bygga ett flygplan att lägga pengarna i.
    Jag nämnde det för min praktiska syster och hon påpekade då att det var en jättebra idé. Om man bygger den (eller vad man nu vill ha för form) i papier maché så går den inte att öppna!
    Man skär bara ut ett hål som man kan lägga ner kuvert eller pengar i och sedan får man skära upp den när den ska tömmas.

Svar på tråden Pengar på presentbordet?