• Juniphé

Hemsk svärmor som ska gifta sig för hundrafemtioelfte gången... vad tror ni om denna present?

www.lakarmissionen.se/zino.aspx

Min svärmor är en riktigt svår människa. Hon har vissa psykiska problem som gör att vårt förhållande till henne blir lite krystat (Jag, vet många säger så om sin svärmor... men här är det på riktigt). Hon är på intet sätt handikappad eller så, utan hon har en narcissistisk personlighetsstörning.

Nu är det alltså dags för bröllop igen med ngn karl hon mötte för 1 år sedan. Med andra ord ska vi hitta en present. Men vi vill liksom inte lägga en massa pengar på grejjer som ändå kommer ryka i nästa skilsmässa... för att ngn månad senare börja planera för nästa bröllopspresent.

Kan en gåva som länken ovan vara ngt? Skulle ni uppskatta en sådan present?

• Svar på tråden Hemsk svärmor som ska gifta sig för hundrafemtioelfte gången... vad tror ni om denna present?
  • Sanfor

Jag tycker att det är strålande present!!

Även om de snart går skilda vägar så finns ju presenten kvar och gör nytta! :)

• Juniphé

ja, precis min tanke.

Sanfor skrev 2008-03-24 20:23:59 följande:
    Jag tycker att det är strålande present!!Även om de snart går skilda vägar så finns ju presenten kvar och gör nytta! :)
  • stenkrossen

Jag tycker också den var bra!

• emeliek45

Är du psykolog? Eftersom du kan diagnosera henne så bra? Varför reta upp sig...min mor är så där, jag bara skrattar.... gör det du med, det blir lättare då!

• Troll1

Bra!
    Det finns ju fler liknande varianter. Rädda barnen, läkare utan gränser osv.

• FruRålin080808

Jag vet vad det innebär med psykisksjukdom - min mamma lider av det...olika karlar...olika åsikter...vet precis vad ni går igenom...
    tycker att presenten är toppen! Verkligen genomtänkt!

• matildaochniklas

Jag tycker att det låter som en utmärkt idé!

Jag skulle uppskatta en sådan present i alla lägen!

• Juniphé

Nej, jag är inte psykolog - dock väldigt intresserad av psykologi och framför allt beteendevetenskap. Visst kan man skratta åt henne, jag gör det. Men min man och hans syskon lider av hennes utbrott... Och jodå, hon har den störningen som jag i TS nämnde.

emeliek45 skrev 2008-03-24 20:42:30 följande:
    Är du psykolog? Eftersom du kan diagnosera henne så bra? Varför reta upp sig...min mor är så där, jag bara skrattar.... gör det du med, det blir lättare då!
  • Aleta

Jättebra! (Present alltså.)

• Cortado

Annars kan man ju ge dem teaterbiljetter eller så i present, något de gör tillsammans och ger en mysig start på äktenskapet (så de får en lite större chans att klara av det tillsammans) och inget som försvinner i en skilsmässa senare, så lätt försvinner ju inte minnen liksom.

Personligen tycker iaf jag att det är lite tråkig present, om inte tråkig så kan sådana saker vara känsliga att ge pengar/medlemskap i organisationer till människor, finns ju alltid åsikter och tankar om himla massa organisationer som vid första tanken verkar vara en "bra" organisation enligt alla.

Svar på tråden Hemsk svärmor som ska gifta sig för hundrafemtioelfte gången... vad tror ni om denna present?