• Tillavilla

Inte bjuda svärmor?

Vad tycker ni? Svärmor har valt sida och valt killens ex istället för honom och han kommer aldrig förlåta henne för det. Pga detta vill han inte bjuda sin mor på bröllopet, medan jag tycker ju faktiskt att är det bröllop så är det. Men han vill inte förstöra glädjen med sorgen över att hon valde att "lämna" honom. Vad tycker ni? Är det okej att inte bjuda sin mor eller bör man svälja det hela och ta emot henne med öppna armar?

• Svar på tråden Inte bjuda svärmor?
  • zsandora

man kan tyvärr inte älska alla, det är ju din m2b mor, då borde väl han få bestämma....

Fast de beror ju på hur tjurskallig din m2b är, samt vilken kontakt ni har med henne idag...

• Fröken Larsson

Tror ni att hon skulle komma om hon blir bjuden då?

• sowa65

oj, vad svårt. jag väljer att inte bjuda en av mina systrar... har ingen kontakt med henne och vill inte ha det pga hennes vanliga bekymmer med att alltid lyckas förstöra fester genom tal med sårande innehåll och kränkningar av folk.... göra stora scener osv... men jag har fortfarande en fantastisk relation med min exsvärmor, det är inget hinder för att hon ska kunna acceptera sonens nya kvinna. vi träffas aldrig samtidigt som sonen och hans nya, men vår relation är stark och går inte genom hennes son längre. hon kommer givetvis på mitt kommande bröllop!
    så samtidigt kanske detta tillfälle är det som kan återförena din svärmor och er??? beror ju på hurdan hon "är".... hoppas ni tänker över det ordentligt, och pratar med henne om era farhågor och önskémål.... säg inte nej bara för att ni är arga och ledsna på henne...

• Tillavilla

Nä det är riktigt komplicerat och ingen rolig historia alls. Förstår honom till fullo och jag vill inte heller att hon kommer, men det känns ändå så fel och konstigt att det kommer massa släktingar till mig, men ingen från killens sida, då han bara har sin mor kvar.

• Tillavilla

Jepp det skulle hon!
    Fröken Larsson skrev 2008-03-22 16:15:07 följande:

Tror ni att hon skulle komma om hon blir bjuden då?
  • Tillavilla

Så skönt att ha en bra relation till ex-svärmodern utan att det förstör för henne son. Tyvärr är det inte lika bra i min killes liv, då hans mor och hans ex tagit hans barn och vårdnaden ifrån honom fast han är världens bästa pappa. Han vann 3 gånger, fjärde gången gick det inte längre.

sowa65 skrev 2008-03-22 16:16:00 följande:
    oj, vad svårt. jag väljer att inte bjuda en av mina systrar... har ingen kontakt med henne och vill inte ha det pga hennes vanliga bekymmer med att alltid lyckas förstöra fester genom tal med sårande innehåll och kränkningar av folk.... göra stora scener osv... men jag har fortfarande en fantastisk relation med min exsvärmor, det är inget hinder för att hon ska kunna acceptera sonens nya kvinna. vi träffas aldrig samtidigt som sonen och hans nya, men vår relation är stark och går inte genom hennes son längre. hon kommer givetvis på mitt kommande bröllop! så samtidigt kanske detta tillfälle är det som kan återförena din svärmor och er??? beror ju på hurdan hon "är".... hoppas ni tänker över det ordentligt, och pratar med henne om era farhågor och önskémål.... säg inte nej bara för att ni är arga och ledsna på henne...
  • Fröken Larsson
    Tillavilla skrev 2008-03-22 16:21:17 följande:
    Nä det är riktigt komplicerat och ingen rolig historia alls. Förstår honom till fullo och jag vill inte heller att hon kommer, men det känns ändå så fel och konstigt att det kommer massa släktingar till mig, men ingen från killens sida, då han bara har sin mor kvar.
    Fast för vem känns det konstigt om hon inte kommer? Vare sig din kille eller du själv vill ju att hon ska vara där på er dag. Jag förstår hur du tänker, att det känns konstigt med bara dina släktingar (det skulle jag också känt), men... Känns det då inte konstigt att bjuda henne enbart för att hon ska representera din killes släkt, när hon nu inte verkar vara en direkt fantastisk mamma?

Hoppas det löser sig till det bästa iaf!
  • Tillavilla

Nä du har nog rätt! Tack! Jättebra skrivet!

Fröken Larsson skrev 2008-03-22 16:53:51 följande:

Fast för vem känns det konstigt om hon inte kommer? Vare sig din kille eller du själv vill ju att hon ska vara där på er dag. Jag förstår hur du tänker, att det känns konstigt med bara dina släktingar (det skulle jag också känt), men... Känns det då inte konstigt att bjuda henne enbart för att hon ska representera din killes släkt, när hon nu inte verkar vara en direkt fantastisk mamma?Hoppas det löser sig till det bästa iaf!
  • anne på grönkulla

Sålänge din kille är ok med det ser jag inget principiellt problem. Det enda är att ni ska gemensamt ska kunna leva med konsekvenserna för er fortsatta relation med henne, men sålänge ni är medvetna om det och det inte rör er om den försämras ytterligare så är väl det lugnt med.

• Pienaar

Om din kille inte vill ha med henne så tycker jag du ska lyssna på honom och inte bjuda henne.

Svar på tråden Inte bjuda svärmor?