• Tant Doris

Vilken kombination är finast på trycksakerna?

Vi har bestämt oss för att ha temafärgerna svart och silver (valde en färg var).

Nu när jag sitter och funderar på trycksakerna så kan jag inte bestämma mig för vad som blir finast. Vad tror ni?

Jag har hittat inbjudningskort, festprogram, placeringskort, servetter, i både svart och silver.

Vigselprogrammet kommer att vara ett enkelt svart papper ihopbundet med silverband.

Har hittat svarta tyllpåsar till småpresenter som jag funderar på. Sen så har jag hittat silverkonfetti (hjärtan) till bordet men jag är lite tveksam till konfetti överhuvudtaget.

Har problem att hitta silver- eller svarta rosblad. Går det att färga tygblad tror ni? Svart går ju alltid att få till isåfall..

Hjälp mig lite snälla!

• Svar på tråden Vilken kombination är finast på trycksakerna?
  • becky79

kan du inte ha en färgklick bara i blommorna tex. buketten och bordsdeko. kan ju vara snyggt att bryta av med något som ändå inte tar över.

• Princess Nightingale

Du kan ju spraymala dem... Men usch, vill inte ens tanka pa vilket arbete det lar bli.

Annars kan du (som becky79 sade) ha annan farg pa bladen som bryter lite snyggt.
    Kanske spraymala ngr stycken bara.

• Tant Doris

Jo, det där med blombladen får bli en senare fråga. Kanske min m2b kan måla, han gillar sånt

Det är ffa trycksakerna som jag klurar på. Hur ska jag kombinera dem för att det ska bli snyggt? Svart vigselprogram är det enda som är spikat s.a.s

• 20080802

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med. Är det bara detta med tygbladen eller någon mer allmän fråga??

I övrigt är min undran bara... Varför i allsin dar ska ni ha rosenblad överhuvudtaget om temat är svart och silver?? Vad tänkte du ha bladen till? Som dekoration på borden eller vad? I så fall finns det ju hur många alternativ som helst som är lättare...

• 20080802

Förstår fortfarande inte riktigt... Vad menar du med "kombinera"?

Svart papper med silvertext och silverband låter ju snyggt. Kan det inte vara ett genomgående tema? Du kanske kan ha svart "ytterpapper" med tunnare silvrig inlaga i inbjudan...

• Princess Nightingale

Finns aven silversidenband...

• 20080802

Men framför allt Doris... Glöm inte att färgtema inte är någon lag!!!
    Tanken är ju att det ska vara en HJÄLP för att få till snygga trycksaker och dekorationer. Vi ska inte ha något tema över huvudtaget utan gör så som vi tycker bli snyggast i varje enskilt fall...

• Tant Doris
    20080802 skrev 2008-03-19 12:48:24 följande:
    Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha hjälp med. Är det bara detta med tygbladen eller någon mer allmän fråga??I övrigt är min undran bara... Varför i allsin dar ska ni ha rosenblad överhuvudtaget om temat är svart och silver?? Vad tänkte du ha bladen till? Som dekoration på borden eller vad? I så fall finns det ju hur många alternativ som helst som är lättare...
    Nej, inte tygbladen.. strunta i dem det är trycksakerna jag vill ha hjälp med. Hur ska jag kombinera dem för att det ska bli snyggast? Alltså inbjudningskort, festprogram, placeringskort ffa.

Ja, jag tänkte ha bladen som bordsdekoration när jag skrev. Sen kom jag på att om vår dotter ev. ska vara blomsterflicka så vore det ju häftigt med silverfärgade rosblad.

Men, som sagt... trycksakerna. Hur kombinera?
  • Tant Doris
    20080802 skrev 2008-03-19 12:55:36 följande:
    Men framför allt Doris... Glöm inte att färgtema inte är någon lag!!! Tanken är ju att det ska vara en HJÄLP för att få till snygga trycksaker och dekorationer. Vi ska inte ha något tema över huvudtaget utan gör så som vi tycker bli snyggast i varje enskilt fall...
    Jag vet att det inte är någon lag. Men vi har ett litet bröllop med inte så mycket extravaganser. Försöker få till något så att det ska kännas ffa genomtänkt. Bestämde oss i går kväll så jag har precis börjat fundera.
  • Tant Doris
    20080802 skrev 2008-03-19 12:48:24 följande:
    Varför i allsin dar ska ni ha rosenblad överhuvudtaget om temat är svart och silver??
    Får man bara ha rosenblad om temat är i "ros-färger"? Nä, va!
  • 20080802

Nej självklart får du ha precis vad du vill, men för mig är poängen med rosenblad just att det är rosenblad och ser liksom framför mig att de ska vara röda. Om du tycker att silverfärgade blad absolut är en häftig grej du vill ha så... visst!! No problems! Menade mest att man inte ska fastna i en massa fällor om hur saker och ting ska vara. Gillar man svart och silver så kanske man tycker att t ex sten och metall är häftiga dekorationer snarare än det som är klassiskt romantiskt eller gulligt. Är du med?

Tant Doris skrev 2008-03-19 13:05:34 följande:

Får man bara ha rosenblad om temat är i "ros-färger"? Nä, va!
  • 20080802

PS. Tycker nog mest att vill du ha rosenblad så låt dem vara kärleksröda!!! Det är väl därför de har blivit symboliska på bröllop från början.

• Tant Doris
    20080802 skrev 2008-03-19 13:15:24 följande:
    Nej självklart får du ha precis vad du vill, men för mig är poängen med rosenblad just att det är rosenblad och ser liksom framför mig att de ska vara röda. Om du tycker att silverfärgade blad absolut är en häftig grej du vill ha så... visst!! No problems! Menade mest att man inte ska fastna i en massa fällor om hur saker och ting ska vara. Gillar man svart och silver så kanske man tycker att t ex sten och metall är häftiga dekorationer snarare än det som är klassiskt romantiskt eller gulligt. Är du med?Tant Doris skrev 2008-03-19 13:05:34 följande:
    Förstår vad du menar. Men, jag tycker iaf att det vore häftigt med silverfärgade rosenblad. Är inte så jättetraditionella av oss, bara lite lagom . Ska t.ex ha inmarschen (utomhus) spelad på elgitarr..
Svar på tråden Vilken kombination är finast på trycksakerna?