• miramolly

Lära känna varandra i möhippegänget...

Vi ska snart ta ut en kompis på möhippa.

Vi ska börja med champangefrukost hemma. Efter det ska jag åka iväg med den blivande bruden till en fotograf där hon ska bli fotograferad i underkläder. För att det inte ska bli jobbigt för henne ska resten av gänget stanna kvar hemma. Här tänkte vi då ordna lite lekar. Jag har bl.a. tänkt sätta ihop en tipsrunda om den blivande bruden. Men sen kommer jag inte på något roligt... Kunde ju vara kul om det var nån lek där man lär känna varandra på ett roligt vis. Alla känner ju inte varandra så bra.

• Svar på tråden Lära känna varandra i möhippegänget...
  • Nessan

Kan ju börja med nån namnlek så att alla vet vad alla heter!

• DetOrdnarSig

Ni kan ju skaffa en mina vänner bok som alla kan skriva i och så kan ni ge den i present till bruden sedan? Man kan göra sina egna blad med frågor som man kan klistra in i boken om man inte gillar de vanliga frågorna. Då kan man även fylla på med t.ex. foton från möhippan och överlämna det hela vid bröllopet. Kanske inte en så social aktivitet men man kan ju fika eller göra tipsrunda under tiden.

• Angeliuqe

På min kusins möhippa så fick alla (utom hon) skriva ner något som hon inte visste om oss.
    Något vi hade gjort, varit med om osv...

Sen fick hon gissa vem som gjort vad!
    det var jättekul och få höra alla tokigheter som folk gjort!

Samtidigt fick man ju lära känna alla eftersom de skapade myckat frågor och berättelser osv

Hoppas du förstod hur jag menade (inte världens bästa på att förklara )

• jennysnartfru

Singstar är ju populärt. Kanske man lär känna varandra

• miramolly

Tack för alla förslag!!!

Svar på tråden Lära känna varandra i möhippegänget...