• Lilla Is

Förlovningsmiddag m. släkten

Jag tänkte höra hur vanligt det är att ha en förlovningsmiddag med släkt och vänner efter det att man har förlovat sig. Det är kanske vanligare att ha en förlovningsfest?

• Svar på tråden Förlovningsmiddag m. släkten
  • Charlottsky

Man kan göra precis så som man känner för.

Jag har förlovat mig två gånger (är omgift) och hade varken förlovningsfest eller -middag någon av gångerna. Däremot firade vi själva med att äta lite gott.

• annaca

Vi hade det, fast ett bra tag efter. Förlovade oss i maj och hade midsommarfest familjerna ihop...

• Paulina

Vi hade en förlovningsmiddag med familjen efter att ha kommit hem från resan under vilken vi förlovade oss. Det var jättetrevligt och familjen ville verkligen fira med oss och kom med presenter och allt! Rekommenderas!

• sara juni 2003

Vi hade förlovningsmidddag med släkten och vännerna. Det var jätte trevligt, hela släkten fick träffa min m2b föräldrar och syskon. Jag är glad att vi hade det. :)

• JSR

Vi hade förlovningsmiddag med närmaste familjen hemma hos mina föräldrar, därefter kom prästen dit och höll en liten ceremoni genom att välsigna ringarna och oss samtidigt som vi satte på oss ringarna. Allting gick mkt bättre än vad vi trott!!

• Lisa

Precis som Paulina så hade vi en förlovningsmiddag med mina föräldrar när vi hade kommit hem från resan under vilken vi förlovade oss. Det var jätte mysigt, drack champagne och åt en god middag!
    Presenter fick vi vid ett senare tillfälle.

• fd Hemligt bröllop 7/12

Min mamma ville absolut bjuda på förlovningsmiddag. Mycket för att få en chans att träffa min blivandes föräldrar. Så det var bara familjen.

• Joho

Vi förlovade oss dagen före julafton och då var det bara vi två. Lunch på Gondolen och skaldjur och Moet & Chandon till middag. På julafton träffades vi och skålade i champagne och berättade nyheten för släkt och familj. Jag tycker att ni skall fira och hur ni gör det och med vilka är upp till er. Det blir nog bra i vilket fall... så länge det serveras lite bubbel:)

• Gift Anna

Vi förlovade oss i hemlighet under en resa på sommaren,senare under hösten bjöd mina föräldrar hem hans föräldrar och syskon på en bit mat för att lära känna varandra närmare.Jag och mamma hade bakat en tårta till efterätt för att fira förlovningen,samt att jag och min fästman(numera make) fick ta först av tårtan.

Det var jättetrevligt,vill familjerna träffas som i vårt fall så är det ju mysigt att föräldrarna får lära känna varandra.Våra föräldrar har fortsatt lite med den "traditionen"att de bjuder hem varandra en gång per år,utöver om vi har födelsedagar eller middagsbjudningar.
    De trivs bra tillsammans vilket underlättar för oss!

• drömmande sambo

Vi kommer inte ordna något. Våra nära och kära får märka det själva vi har inte tänkt säga något till någon....

• ulda

Vi fick nyss förlovningsmiddag av mina föräldrar. Min fästmans föräldrar var inte med, men de är skilda och dessutom har jag svårt att tro att hans pappa har så mycket gemensamt med mina föräldrar, så det var nog lika bra. De lär nog träffas på bröllopet om inte förr.

Svar på tråden Förlovningsmiddag m. släkten