• Syrran79

Vigselprogram

Ni som ska ha vigselprogram, delar ni ut ett till vaje person eller per par??? Svårt att veta hur många man ska beställa alt göra själv eftersom det komer fler till kyrkan än vad som är bjudna.

• Svar på tråden Vigselprogram
  • Vårstabruden

Vi delar nog ut per person... Fast jag har inte tänkt på att det kommer fler än mina gäster! *dum??*
    hur gör man med de andra kyrkobesökarna? Ska de oxå ha vårat vigselprogram?

• Nufsan

Jag hade nog gjort efter antalet personer och sen kan ju värdparet eller den som delar ut dem fråga om de ska dela på det eller om de vill ha ett var för sig. Förmodligen tar paren ett ihop och då blir det ju ngr över till andra!

OM varje person jag bjudit vill ha ett eget så får de andra vara utan.. är ju totalt omöjligt att kalkylera med hur många andra som kommer till kyrkan!

• jelikr

Vi drar till med 20 extra utöver de gäster som kommer...
    Självklart ska alla som kommer få ett vigselprogram!!!

• April2oo9

Jag tycker det är lite obehagligt med folk man inte känner som sätter sig och tittar :/ minns bara på dopet hur nervös jag blev då.. vet ni om man kan få ha dörrar stängda för allmänheten?

• Nessan

April2oo9 - En vigsel är en offentlig gudstjänst (såvida man inte gifter sig borgerligt i stadshuset då) så det går inte att stänga folk ute. Däremot brukar väl de som dyker upp inte vara helt främmande människor vanligtvis. För oss kom t.ex. bekanta som bodde på orten och vänner till mina föräldrar, nån granne och så. Det var bara trevligt tyckte jag.

• April2oo9

Dom som kom på doper var helt främmande.. Det känns somm vigseln är så "naken" och personlig.. vill inte ha vemsomhelst där..

• lillasmilla

Jag kommer nog att göra ett par stycken extra, men inte många...
    Det kommer ju en del barn med, och de vill nog ändå inte ha... =)

• Kjell Präst
    April2oo9 skrev 2008-03-17 10:11:55 följande:
    Dom som kom på doper var helt främmande.. Det känns somm vigseln är så "naken" och personlig.. vill inte ha vemsomhelst där..
    Som sagt - det går inte att stänga någon ute från den offentliga gudstjänst som en kyrklig vigsel är. Men jag tror knappast att det rusar in en massa obekanta på er vigsel. De flesta som upptäcker att en vigsel pågår i kyrkan när de bara tänkt titta på inredningen drar sig nog diskret ut igen, de har ju knappast något större intresse av att se två okända människor gifta sig.
Svar på tråden Vigselprogram