• elmena

Min dag i Sthlm i jakten på en korsett

Då jag sett och läst att problematiken av att hitta en korsett/torselett i Stockholm eller någon annan stans heller för den delen kommer här min redogörelse för min korsettletardag i stora staden Stockholm.

Lovestore, Bondeg 6, söder. www.lovestore.se
    Förmiddagen började på Lovestore, en erokikshop. Det fanns en vit korsett till nedsatt pris och expediten sa att de planerar att sluta sälja vita underkläder eftersom de blir så sunkiga när de hänger i butiken. De flesta korsetter är utan kupor, hakar fram och snörning bak. De slimmar in riktigt bra eftersom tyget inte är stretch.

Afrodites Apotek, Katarina Bangata 17, söder. www.afroditesapotek.se
    Ett stenkast bort ligger nästa erotikshop. Ett större utbud på vita korsetter. Även här är de flesta korsetter utan kupa, hakar och snörning bak. Inget stretchigt material vilket resulterar till en fin figur.

Garcette, Folkungagatan 86, söder
    Hade en korsettmodell med avtagbara band. En gräddvit med blåa detaljer. Jag tyckte den var skitful men provade ändå. Denna var med kupor och ett stretchigt material och endast hakar bak, ingen snörning.

VictorVictoria, Grev Tureg 18, Östermalm
    Här spelades Bröllopsbonanza in. Hon hade ett bättre utbud, alla med kupor, stretchigt material och hakar bak. Jag tyckte att de va för korta och expediten sa att de skulle få in längre i april/maj. Lite motsägelsefullt tycker jag dock att det är när man strävar efter att korsetten ska sitta uppe av sig själv utan axelband men för att den ska fylla sin funktion och slima figuren måste man använda strumpebanden för att dra nere tyget över kärlekshandtagen.

Det ligger en liten butik i Sturegallerian. Mycket liten men med ett förvånansvärt stort utbud. Denna donna sålde också korsetter med kupor, stretchigt material och hakar.

Boutiqe Sunnanskog, Rörstrandsg 26, Vasastan
    Typisk underklädesbutik, en sort, riktigt snygg enligt min mening. Kupor, stretchigt material och hakar. Framtil var den formad som ett v och räckte inte riktigt till att slimma magen.

Bröllopsbutiken, St Eriksg 74. www.brollop.se
    De hade typ 2 sorter, alltså 100% mer än i de flesta andra butiker båda med kupor och stretchtyg. Provade ingen eftersom det var lördag och butiken var full med folk.

Det låg en Details butik på St Eriksgatan också där de hade en enkel rosa korsett.

Maries Shop, St Eriksgatan 39
    Underklädes butik där de hade samma modell som på Victorvictoria.

Tidigare i veckan har jag också besökt Snöfrid Holgersdotter. www.snofridholgersdotter.se
    Stort utbud av riktiga korsetter. Snörning i rygger, metallfjädrar och slimmar som bara den. Men smakar de så kostar det. från 1300:-, den jag föll för kostade över 2000:-

Min stora korsettletardag sammanfattar jag på följande vis. Leter du efter en korsett/torselett i en underklädesbutik får du en med kupor, stretchigt material och utan snörning. Din bästa chans att hitta en korsett med snörning utan kupor och ordentligt tyg som verkligen slimmar satsa på erotikbutikerna eller om du kan tänka dig betala 2000:- Snöfrid Holgersdotter. Själv kommer jag nog testa och köpa en via nätet, något som jag inte kunde tänka mig innan. Någon som har erfarenhet av internetköpta korsetter och har lust att berätta?

Lycka till alla.

• Svar på tråden Min dag i Sthlm i jakten på en korsett
  • Jenniecarlsson

Vilken bra undersökning! Kommer att spara många blivande brudars tid! Tack!

• Fru Diamant

Väldigt användbart för mig som precis ska ge mig ut på underklädesjakt. Hur låg ViktorViktoria till prismässigt?

• Bellanote

jag köpte min via tradera en sådan som skippy tipsade om. den håller in bra och är med grovt tyg och hakar p åsidorna plus snörning i ryggen. Kan rek den faktsikt jag kunde knappt andas när jag testade så den gör jobbet, men om jag ska ha den till bröllopet så får någon annan en min blivande snöra den då det vart på tok för hårt och på fel ställen

• elmena

Fru Diamant: Den jag testade låg på runt 800kr men jag är inte riktigt säker, jag testade ju så många.

Skippy & Bellanote: Har just köpt den som ni talar om och efter att ha känt mig väldigt osäker känner jag min nu lite lugnare. Är super nyfiken på hur den är, vill ha den nu...

• Bellanote

elmena i mitt galleri finns en bild på hur korsetten ser ut på dock finns det ingen på hur den ser ut nere utan var bara helt facinerad ab hur brösten helt plötsligt ¨såg ut som hel pumpade sillisar.

• Sarah81

Skippy:den du länkade till är bara en billig kopia. Det sys upp billiga kopior i kina i dålig kvalitet och säljs för ingenting. Jag köpte exakt den du länkade till och jag blev djupt besviken... Originalet säjs bla på www.eliteladies.se

• Bellanote

sarah81 jag har den som hon länkade till och jag är jätte nöjd faktiskt. mitt tyg är jätte bra och den är hur stabil som helst se min bild i galleriet.

• LottaT

Hej!

Har oxå köpt en billig Tradera korsett....tyckte inte om att den pushade upp så mycket när det var skenor hela vägen och inga kupor....(jag såg ut som Charlotte Pirelli i den) och dessutom går den inte hela vägen ner till trosorna (visserligen hipsters)och inte höll den in något alls nedanför midjan..... men idag provade jag att ha den ihop med BH och hipstertrosor (jag vet det låter helskumt!).... då kan jag ha den längre ner så spetskanten bara går upp på BHn och då går den hela vägen ner över höftbenen och håller där det behövs....dvs nedanför midjan! Dessutom mycket bekvämare, man slipper spetsen mot huden och den hjälper till att hålla uppe en axelbandslösBH och viktigast: INGA GLIPOR som kan synas genom klänningen!

• Bellanote

Lotta T bra tips!

jag sk få testa en riktig korsett nästa helg som min smabos farmor hade på sin tid, hon var gammal sjuksköterska och ser framför mig hur hon såg ut som en pinuppa ha ha vet inte om hon gjorde det men min svägerska har många korsetter från henne som jag ska testa och se om jag kan ha för då ska jag ha dem som något gammal el lånat.

Svar på tråden Min dag i Sthlm i jakten på en korsett