Min dag i Sthlm i jakten på en korsett
Då jag sett och läst att problematiken av att hitta en korsett/torselett i Stockholm eller någon annan stans heller för den delen kommer här min redogörelse för min korsettletardag i stora staden Stockholm.
Lovestore, Bondeg 6, söder. www.lovestore.se
Förmiddagen började på Lovestore, en erokikshop. Det fanns en vit korsett till nedsatt pris och expediten sa att de planerar att sluta sälja vita underkläder eftersom de blir så sunkiga när de hänger i butiken. De flesta korsetter är utan kupor, hakar fram och snörning bak. De slimmar in riktigt bra eftersom tyget inte är stretch.
Afrodites Apotek, Katarina Bangata 17, söder. www.afroditesapotek.se
Ett stenkast bort ligger nästa erotikshop. Ett större utbud på vita korsetter. Även här är de flesta korsetter utan kupa, hakar och snörning bak. Inget stretchigt material vilket resulterar till en fin figur.
Garcette, Folkungagatan 86, söder
Hade en korsettmodell med avtagbara band. En gräddvit med blåa detaljer. Jag tyckte den var skitful men provade ändå. Denna var med kupor och ett stretchigt material och endast hakar bak, ingen snörning.
VictorVictoria, Grev Tureg 18, Östermalm
Här spelades Bröllopsbonanza in. Hon hade ett bättre utbud, alla med kupor, stretchigt material och hakar bak. Jag tyckte att de va för korta och expediten sa att de skulle få in längre i april/maj. Lite motsägelsefullt tycker jag dock att det är när man strävar efter att korsetten ska sitta uppe av sig själv utan axelband men för att den ska fylla sin funktion och slima figuren måste man använda strumpebanden för att dra nere tyget över kärlekshandtagen.
Det ligger en liten butik i Sturegallerian. Mycket liten men med ett förvånansvärt stort utbud. Denna donna sålde också korsetter med kupor, stretchigt material och hakar.
Boutiqe Sunnanskog, Rörstrandsg 26, Vasastan
Typisk underklädesbutik, en sort, riktigt snygg enligt min mening. Kupor, stretchigt material och hakar. Framtil var den formad som ett v och räckte inte riktigt till att slimma magen.
Bröllopsbutiken, St Eriksg 74. www.brollop.se
De hade typ 2 sorter, alltså 100% mer än i de flesta andra butiker båda med kupor och stretchtyg. Provade ingen eftersom det var lördag och butiken var full med folk.
Det låg en Details butik på St Eriksgatan också där de hade en enkel rosa korsett.
Maries Shop, St Eriksgatan 39
Underklädes butik där de hade samma modell som på Victorvictoria.
Tidigare i veckan har jag också besökt Snöfrid Holgersdotter. www.snofridholgersdotter.se
Stort utbud av riktiga korsetter. Snörning i rygger, metallfjädrar och slimmar som bara den. Men smakar de så kostar det. från 1300:-, den jag föll för kostade över 2000:-
Min stora korsettletardag sammanfattar jag på följande vis. Leter du efter en korsett/torselett i en underklädesbutik får du en med kupor, stretchigt material och utan snörning. Din bästa chans att hitta en korsett med snörning utan kupor och ordentligt tyg som verkligen slimmar satsa på erotikbutikerna eller om du kan tänka dig betala 2000:- Snöfrid Holgersdotter. Själv kommer jag nog testa och köpa en via nätet, något som jag inte kunde tänka mig innan. Någon som har erfarenhet av internetköpta korsetter och har lust att berätta?
Lycka till alla.