• jennieoper

Knäpp fråga...men...

Jo jag undrar vad kommer ni har för storlek ¨på fest & vigselprogrammen...alltså jag syftar på om det kommer vara i A5, A3 eller?
    Anledning varför jag frågar var att jag var på panduro igår och de har ett gäng med olika storlekar!!!Skulle bara vara intressant å höra vad ni valt eller kommer välja för storlek...

• Svar på tråden Knäpp fråga...men...
  • Kakan Mascha

Ett A4-papper vikt på höjden. Som festprogram, vi har inget vigselprogram.

• Cantaton

De allra flesta program jag har sett har varit i A5-format, och har de inte varit det har de varit i "konstiga", tillskurna format. Långsmala (men mindre än en A4-vikt på längden), kvadratiska m.m.

• BlivandeFruJohansson

Vi kommer ha vanliga A4 som vi delar. Till häftet till vigseln kommer vi ha ett A4 till varje gäst (liggande) Då blir de ju en framsida, ett mittenuppslag och en baksida. Ska även ha liggande A4 till festhäftet, men där kommer de bli mera papper i!

• nawla

Vigselprogrammet kommer att vara ett A4-papper vikt på bredden (blir det A5 då kanske?)
    Festprogrammet (om det blir något sådant, vet inte riktigt än) blir ett A4-papper vikt på höjden...

• blivandefrularsed

Vigselprogrammet blir som inbjudningskorten, som ett halvt A4 vikt på dess bredd (finns i galleriet). Festprogrammet blir ett A4 vikt på bredden.

• Äntligen är det min tur

Vi har allt i avlångt format!!
    Inbjudan lite koratre än A4 (finns i galleriet)
    Vigselprogram A4 vikt på längden. Fast öppning med 2 dörrar liksom.
    Festprogram utformat som inbjudningarna fast med hela A4 längden.

Jag tror de flesta använder A4 med olika varianter. för det är ju lättast att få tag på + billigast!

Svar på tråden Knäpp fråga...men...