• misen1980

lång resväg?

hej. Undrar om det är några fler som kommer ha sitt bröllop med lång resväg för gästerna? Vi kommer ha drygt 70 mil från hemstaden där 99% av gästerna bor. Vi har skickat ut inbjudningar och många är positiva och vill komma, men många blir nästan sura för att det är så långt och tycker att det är dåligt av oss att ha det så långt bort, för att dom då måste sova över osv. Kan ju inte bli annat än lite ledsen när man hör negativa kommentarer...

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden lång resväg?
  • jeslin

50 mil här..Räknar starkt bort min mamma som tycker det är alldeles för långt bort

• Jag o du alltid

Vi har ca 30 mil, men ingen verkar tycka att det är varken jobbigt eller långt bort. Verkar ju knasigt att framföra sina åsikter till er om det, de ska vara glada att de har blivit bjudna över huvudtaget

• förväntansfullbrud

Det är lite olika för våra gäster, 60, 50 och 10 mil för vissa. Det är upp till dem om de vill komma tycker jag.

• Sparkling

45 mil till vårt ställe. Men vi resonerar som så att det är på just denna plats som vi vill gifta oss och ingen annanstans i världen. Vill de och kan de dela det med oss är de hjärtligt välkomna men vi gifter oss för VÅR skull, inte för gästernas skull.

• Fru Cinderella

Vår gäster åkte till Linköping från norge, stockholm, skåne. Ingen alls som rynkade på näsan.

Äsch, om de vill grina så får de väl göra det. De är ju inte tvingade att komma. Jag skulle inte bry mig om det.

• misen1980

Tack alla för svaren!! ska skita i dom som är neg. och fokusera på alla som faktiskt är positiva!!!

Svar på tråden lång resväg?