• Kärlek ger näring åt själen

Bh-Problem till Halterneck

Jag har köpt min klänning *älskar den* som är Halterneck. Men nu så står jag liite så med vilken bh man ska ha under den.

jag har köpt en vanlig balconett bh med avtagbara axelband men så såg jag att det fanns bh som var till halterneck. Vilket är bäst?

Blev liite såå nu när jag kom och tänka på det *Skrattar* För när jag provade klänningen hade jag vanlig bh och då sa de att när jag justerar klännignen skulle jag ta med mig bh så de syr på hankar så den håller sig under klänningslinjen. Men nu vet jag inte vilket..

vad tror ni blir bäst??

• Svar på tråden Bh-Problem till Halterneck
  • tingeling2

Det är av egen erfarenhet ganska tungt med halterneck bh... Jag fick ont i nacken. Men det kan vara så att jag har haft fel modell eller storlek. Det är ju bara det att det är så j.kla snyggt med halterneck, delvis kanske pga att man tänker på hållningen.
    Själv skall jag ha en axelbandslös klänning.... Så det blir utan axelband på bh:n och har faktiskt hittat en jättefin som jag är nöjd med!
    Jag tror det beror på hur stor byst du har. Vilket stöd du behöver och hur mycket du tänkt att skaka loss på festen!

Hehe Jadu.. min byst tillhör den större skalan *skrattar* tror det ligger på 85C ungefär..

Iom det är en balconett bh så blir det lagom stöd. klänningen var rätt så "tajt" upp till så jag tror behagen stannar där de ska *skrattar* (hoppas rättare sagt)

• tingeling2

Ha ha! Vad skön du är!! Såg faktiskt det på bröllopsbonanza att det är klänningens uppgift att lyfta ytterligare. Att den skall trycka till bh:n lite. Samarbeta liksom..

• Bellanote

Kärlek ger näring testa både med och utan band så ser du vilket som blir bäst och om det syns eller ej..

jag har stl 85 d och brukar inte få ont i nacken med halterneck bh utan det beror nog lite på vad man har för bh och hur den sitter. balconette brukar sitta som bäst för halterneck har jag för mig, vet att jag testade push up som halter och den gången fick jag ont i nacken..

Haha Tack tingeling2

Bellanote. Hmm är så orolig för halterneck. För jag har inga kläder så jag kan ha den efteråt iheller Men även för att det ska tynga ner och att banden syns. iom jag kommer att knäppa klänningen uppe i nacken. arghhh va jobbigt *skrattar*

Så det blir nog att jag kör på min balconette som håller de på plast utan att de hoppar ut *skrattar*

• Bellanote

jag ska ha en korsett under min klänning så de hålls uppe så att säga men det är ju inte alla klänningar som passar med en under och jag är lite orolig att det inte går under min men men jag har tid att prova ut så det blir bra.

aha smart Jag har korsett men jag känner mig instängd i den *skrattar* köpte en super snygg men icke sa nicke *asg*

Hehe jag får köpa en halterneck o sedan ta med mig båda bhna när jag ska justera klänningen och kolla *Skrattar*

• tonårsmorsa

Om din halterneck-BH gör ont i nacken har du troligen för stor vidd på BHn. När man köper en halterneck-bh är det viktigt att tänka på att den ska kunna sitta uppe även utan bandet i nacken. För min del blir det axelbandslös torselett (håller upp mer än bara en bh), men sen tillhör jag också modell "större" upptill (70E). Man vill ju kunna dansa utan obehagliga överraskningar...

• Bellanote

tonårsmorsa nej obehagliga överraskningar vill man ju inte ha

Den halterneck bh n jag hitta var med fasta band i nacken

Haha nej jag vill att mina behag ska stanna där de är *skrattar*

• Celeste97

En vanlig BH med avtagbara axelband kan lätt omvandlas till en halterneck-BH... Fast det kanske ni redan har koll på?

Svar på tråden Bh-Problem till Halterneck