• Gift Anna

Vi behöver tips på billiga och centrala hotell i Köpenhamn!

Vår 1-åriga bröllopsdag närmar sig och vi funderar på att åka över till Köpenhamn över den helgen,och skulle vilja ha tips på hyfsat billiga och prisvärda hotell i centrala stan,gärna nära centralstationen och flygplatsen(om jag förstått det rätt så ligger dessa inte så långt ifrån varandra.
    Tacksam för svar!

Kram, Anna

• Svar på tråden Vi behöver tips på billiga och centrala hotell i Köpenhamn!
  • Gift Anna

Ingen som har några tips på lut?

• cissan 28/6 2003

Hej

Ett hotell som ligger väldigt nära centralstationen och som jag och min blivande make tyckte var mysigt och billigt är hotell Mermaid. Vi bokade det via www.resfeber.se

Vad gäller flygplatsen tror jag att den ändå ligger en bit utanför stan. (på en egen ö)

Lycka till i jakten! :)

• lamie

Köpenhamns flygplats ligger utanför i Kastrup, ca tre mil har jag för mig att det är.
    Ett billigt hotell nära centralstationen är Ibis, det finns två som ligger nära.
    Nu har jag tyvärr inte kvar numret till dessa men ring något Ibis hotell i sverige så kan de säkert hjälpa dig.
    Köpenhamn är en underbar stad hoppas att ni får en bra första bröllopsdag där!!
    Kramizar!

• Gift Anna

Tack för alla tips!
    Vi har prata löst om att åka dit tidigt på en lördagsmorgon och åka hem sent på söndagskvällen,promenera och kolla in alla sevärdigheter på Ströget,äta en god middag på restaurang o.sv.

• lamie

Måst bara rekommendera att ni när ni går på ströget kikar in på shawarma resturangen som ligger precis i början av ströget, precis efter stortorget.
    Det är supergott om man gillar snabbmat, det är äkta kebab gjord på lamm, smakar inte kofta bara mumma:)

• Gift Anna

Tack för tipset ang,restaurang,några fler tips ang,bra restauranger i Köpenhman?

• lamie

OH.. Kom på en till som ligger på österbrogade! Det är en kina restaurang dukommer känna dig som en prinsessa!
    Den heter Hong Fu!
    Superduper god mat och nästan kriminellt *ler* billigt!
    En middag bestående av fyra små rätter förrått och dessert inkl, dricka för två personer kostar 170kr!
    GÅ DIT!!!
    :) :) :)!!

• Freja

Hotell Cab Inn på Vodroffsvej.
    10 minuters promenad till Tivoli och ströget.
    Inget superflashit hotell, men rent, snyggt och trevligt. Hyffsat billigt dessutom.

/Freja :)

• Catty

Vi bodde pa Ibis en helg i Cph for tva ar sen och det var rejalt vardelost! Och kostade typ 800 SEK for ett dubbelrum. Jattelyhort, de holl pa att bygga om overallt- frukosten som skulle inga fick man inte eftersom de byggde om. Inge kul alls!
    Beroende pa nar ni aker dit sa kolla om det finns olika special erbjudanden. Vi har tex tva ar i rad under julen bott pa vad vi anser ar Cph basta hotel D'Angletter mitt pa Kongens Nytorv for 1300 DKK natten for absolut lyxhotell med suveran Spa avd. och alla tankbara trevligheter. Hotellet ar stort och sallan fullbelagt sa man kan ha tur. Ar dock bast att ringa dom for specialpriser satter de inte ut pa natet.
    Bra restauranger: Nere i Nyhavn , pa forsta gatan fran KN sett finns en suveran fiskrestaurang som ar riktigt overkomlig prismassigt och valdigt mysig! Kommer inte i hag vad den heter, men det ar tredje restaurangen pa gatan och man gar liksom ner i en kallare.
    Annars ar Bof & Ost en av mina favoriter pa Grabrodra Torv eller Peder Oxes kallare pa samma torg. Somersko Cafe for kaffe och atmosfar. Cafe Europa for goda smorgasar. Allt inom gangavstand fran Stroget.
    Lycka till!
    Cat

• Juni 2003 - blivande Mrs C

Vi bodde på Ibis Copenhagen Star Hotel när vi var på en weekend-resa. Det kan jag rekommendera. Där var det inte lyhört (som Catty sade om ett Ibis-hotell). Det var billigt, god frukost och jättenära Centralstationen (3-4 minuter).

Gå in till www.accorhotels.com
    så hittar du säkert nåt du gillar. Lycka till och ha en bra resa!

• Pixie

Hej!
    Hotel Opera, precis bakom operan. Bra pris och fantastiskt läge. Lugnt, men ändå precis mellan Nyhamn och ströget.
    Lycka till!

• Åsagåsa 5/7

Jag gillar oxå restaurangen Böf & Ost som Catty rekommenderar! Den är trevlig, god mat och bra service.
    Vi bodde sist på Absalon Hotel, i närheten av tågstationen. Helt ok!
    Hittade en bra länk: http:// kobenhavn. danskehoteller. dk
    Ta bara bort mellanrummen, så bör det funka!

• Catty

Ang. Ibis sa finns det tva nara stationen. Jag tror det som Juni 2003 bodde pa var det battre av de tva, dvs inte det vi bodde pa!

• Lotta

Det finns ett hotell i nyhavn som heter tror jag Park Hotell,där ska vara jättefint.

Svar på tråden Vi behöver tips på billiga och centrala hotell i Köpenhamn!