• Jessica 28/6 -03

Tips på gott "Bag-in-box"-vin?

Vi tänkte bla ha boxvin på barbordet. Är det någon som har tips på ett ganska mjukt, men smakrikt rött vin, och ett halvtorrt vitt?

• Svar på tråden Tips på gott "Bag-in-box"-vin?
  • Cicci

Hej!

Ett gott rött vin är Ghandia som kostar ca 179:- på systemet, det smakar bra till de flesta kötträtter. Jag ska själv ha det på mitt bröllop. Vitt vin däremot kan jag inte tipsa dig eftersom vi dricker nästan aldrig vitt.

Ha det bra!
    Cicci

• *mickis*

Vi hade bag in box till sena kvällen på vårt bröllop.

Rött: J.P. Chenet 179 :-

Vitt: Black Tower ca 150-160 :-

• Mrs Eire

De testade massor av bag-vin på tv4 igår, kolla deras hemsida, där kanske de har "resultaten" av testerna

• wiket

Lindemans Shiraz Cabernet är helt ok tycker jag. Kostar 219:- Killawarra ska också vara bra, men jag har inte provat det själv. Vita viner är jag inte så hemma på tyvärr...

• f.d. Svart brud

JP Chenets röda är himla gott....

• Bodil

Kan bekräfta att Kilawarra är jättegott.

• Juni 2003 - blivande Mrs C

Om du har möjligheten att åka Viking Line eller har någon kompis som kan göra det, kan jag rekommendera deras Tax Free-vin "Conde Carrea Crianza, Navarra Bag-in-Box 2L". Det är gott och kostar bara 103.50 / 2 liter.

(Tidigare hade de t.o.m. rabatt på vinet om man köpte 3 x 2 liter).

• Challe 31/5 2003

Kilawarra jättegott men även J.P Chenet och som vitt är Santagostino väldigt gott och smakrikt.

• Bellis

Jag rekommenderar "Pasqua" - ett av mina favoritvin! Helsvart box med lite mörkrött på, har jag för mig. Konturerna av ett palats är på också, i guld.

Jättebra!
    /Bellis

• Irpan

Pasqua är gott, likaså det där med älgen på vad det nu heter, sydafrikanskt!

• Help

Pasqua delle Venezie tror jag det heter...

Svar på tråden Tips på gott "Bag-in-box"-vin?