Pärlor i håret
Hej hej ... igen
Är det någon som vet var man kan köpa pärlor man sätter i håret??
Tack
Hej hej ... igen
Är det någon som vet var man kan köpa pärlor man sätter i håret??
Tack
Jag köpte mina på köp och sälj här på BT. Titta om det finns mer.
Det beror på hur du vill sätta fast dom.
Jag kommer ha pärlor på en tunn guldtråd i håret och det fixar dom på blomsteraffären (ska ha likadan i buketten).
Sen sätter frissan fast tråden med små nålar....
Annars finns det små plastpärlor som liksom är delad på hälften och sen trycks fast runt hårstråna....
Såna finns tex på glitter eller andra smyckes eller sminkaffärer . som kicks kan jag oxå tänka mig...
www.festingen.se har super fina och smarta.. jag har köpt mina därifrån och är jättenöjd!
Jag köpte mina på bridaloutlet i Stockholm (ligger vid Ropsten) för ca 40 kr. Det är ungefär 10 genomskinliga trådar med ca 10-12 små pärlor på varje som man kan klippa och sätta i håret. De hålls dock fast mha hårnålar.
Ett jättebra tips är att köpa pärlor på Panduro och silvertråd eller guldtråd som man trär upp en pärla på och sen fäster håret. Om man vill kan man ju fästa själva tråden på en hårklämma/hårnål. Billigt och enkelt! Jag hade svårt att hitta lite större vita pärlor som jag önskade, men på Panduro kan man välja både färg och storlek. Urvalet är jättestort! Lycka till!
En kompis till mig har köpt vita pärlor på www.tiaror.se och de var jättefina! Fin lyster i själva pärlan och snabbt gick det.
För massor av år sedan köpte jag hårnålar med pärlor på Glitter, så kolla om de fortfarande har!
I vått och torrt skrev 2008-03-09 19:19:50 följande:
fredrikochelin
Nej, det syns inte, det e det som e så bra med dem.. jag har själv ljust hår och kardborren e vit.. jag e supernöjd med dem...
Har använt mina flera gånger, dels på bröllop, nyår och dessutom på en bal jag var på..
Jag har köpt mina på Glitter.
Tack, vilken bra länk!! Hittade genast en tiara som jag nog vill ha!! Jag har köpt 6 st hårspännen med pärlor i på en brudbutik, men vet inte om det räcker...
Finns på Accessorize!!! Hade köpt på Panduro som jag tänkte trä på hårnålar men tärnan hade hittat på Accessorize i Malmö - snygga och bra pris (75:- för 6st), fanns även med sten.
Tack sååå jätte mycket för alla bra tips!!!
Hittade min på Tradera