Sömmerska östermalm i Stockholm?
Jag behöver hitta en bra sömmerska på eller i närheten av östermalm i Stockholm. Jag gifter mig i April så det börjar blir brådis... Någon som har några tips?
Jag behöver hitta en bra sömmerska på eller i närheten av östermalm i Stockholm. Jag gifter mig i April så det börjar blir brådis... Någon som har några tips?
Långt upp på drottninggatan ligger brud & fest och dom va inte alls dyra heller. En relativt enkel klänning runt 5000:-
Oj, jag glömde visst att nämna att jag redan har en klänning och vill göra ändringar på den som jag redan har. den är lite stor över bysten bland annat.
jag rekommenderar en dam på söder, jätte bra med bra priser, jag gjorde ändringar hos henne, gick hur bra som helst!
Hör av dig om vill ha kontakt uppgifter!
ok, det verkar ju inte vara fler tips. Jag tar gärna emot tips på hela innerstaden om det hjälper folk att ge mig några?
Ring till eva Person, 086410545. Hon är jättetrevlig! Jag gjorde ändring hos henne, billig o bra!
Ringde just till Eva. Shit blev lite skraj nu det verkar ju kosta lite det här att sy in en klänning samt att hon sa att det kunde bli väldigt dyrt beroende på hur mkt jobb det var. Ångrar nu att jag inte bara köpte min i en butik där dom fixar allt.
jaha, hur mkt skulle det kosta då??
Är det mkt ändring?
Kolla m Caroline på Ateljé Stass www.ateljestass.se/stass/V%C3%A4lkommen.html
Hon håller till vid Odenplan
Lycka till!
Det kanske inte är så dyrt igentligen men det bara kändes det. Ska ringa runt lite och höra vad alla tar...
Vill också veta vad det kostar, sådär på en höft!
Hon är en kompis till mig och ska sy min brudklänning, näbbklänningar och tärnklänningar.
Har sytt min kompis brudklänning som gifte sig nu i Januari, det var det finaste jag sett.
Hon är jätte gullig, ring eller maila henne.
Lycka till!!!
/Lisa
ja, det verkar lite svårt att hitta. jag funderar på att bara gå till ett "vanligt" skrädderi då det inte är så mycket och stora ändringar som jag ska göra.
Ändringar, beroende på vad man ska göra såklart, ligger nog mellan 500-1000.
Mer tips?
Fast hon är en vanlig skräddare oxå
:=)
Ah, va nice. Jag har precis mailat och hoppas på att hon svarar.
Lycka till, trevlig helg!
Sömmerskan som har sytt min klänning gör även ändringar (både dam/herr). Hon är mycket bra.
Hon har ateljé på söder. Kolla www.ericahinders.com
Milagro de Nahrin har sin ateljé på Artillerigatan. (nästan vid korsningen Linnég)Hon är hur gullig som helst! Har varit där och pratat med henne flera gånger. Funderar nämligen på att beställa tärnklänningen därifrån.
Hon har en hemsida också. www.milagrodenahrin.se