• Lovecats

Friade igår :-) Hur lång tid för ringar?

Friade igår till min sambo och fick ett ja Tydligen hade han tänkt göra desamma i påsk när vi befinner oss på resa, så vi funderade på om vi inte skulle ta själva förlovningen där.

Ringar kan kanske bli svårt att hitta på plats och jag undrar om det är möjligt att hitta iom att det är helg. Det är alltså ganske brått att hitta ringar om vi ska få dem med oss dit och det är kanske lite optimistiskt att tro att man hinner hitta något på två veckor när båda ofta jobbar tills långt efter affärernas stängningsdags och är bokade åtminstone den närmaste helgen. Hur mycket hinner och orkar man kuska runt liksom? (Men det är ju ett kärt besvär).

I vilket fall: Hur lång leveranstid har ni andra haft på era ringar?

• Svar på tråden Friade igår :-) Hur lång tid för ringar?
  • Thailand 08

Grattis!

Hör med guldsmeden i helgen.Vi fick våra graverade efter 2 timmar..men det var ju inte i Sverige.

• Lovecats

Det låter nästan för bra för att vara sant Hade ni tittat ut dem innan, eller hittade ni rätt ringar med en gång?

• bröllop080719

Leveranstiden beror jättemycket på vad man väljer, våra förlovningsringar tog 1 vecka inkl. gravyr

• Thailand 08

Köpte förlovnings ringen på samma ställe i Bangkok för 2 år sen .Och som tur var så fanns den kvar i sortimentet.vi betalade och fick hämta ringen efter 2 timmar ,färdig graverad.Forever, datum och Koh Samui ( dom kunde inte skriva förevigt)

• Lovecats

Det lutar åt enkla, stilrena ringar i silver/titan/vitguld. Det svåraste borde vara att hitta rätt storlekar och bredd, fast å andra sidan vill jag ha en slät eller ruggad ring, gärna en som man kan "pussla ihop" med vigselringen. Sambon vill ha en "bankad", bucklig variant, men jag tycker det är svårt att hitta sådana som inte bara ser ut som vilken ring som helst. Ska man ringmärka sig ska det synas vad det handlar om ;)

• Lovecats

Anpassar man gravyrens teckenstorlek efter ringens storlek, eller anpassar man antalet tecken efter ringens omfång?

• Thailand 08

Det får ju plats mer i killens ring,den är ju större...

Svar på tråden Friade igår :-) Hur lång tid för ringar?