• Disan

Morgongåva, 52 saker

behöver hjälp.. jag hade tänkt göra en stor låda som jag la en massa saker i som morgongåva till min då man.
    ska ha 52 saker.. en sak för varje vecka av vårt första år som han får öppna men jag har bara kommit på 25 saker, behöver alltså 27 till.. suck.
    hoppas ni kan hjälpa mig??
    här är listan än så länge:

52 presenter under året kanske?????????????????????+

1 Digitalkamera
    2 Kalsonger med tryck
    3 Parfym
    4 picknick och Mys på skräcklan
    5 nyckelring med vårt efternamn
    6 mittochditt skålar fast jag kan skriva våra namn istället
    7 HELkroppsmassage
    8 presentkort på ros som han kan hämta ut
    9 Presentkort på skaldjur
    10 Örngott som jag skriver nåt på?
    11 Presentkort på Restaurang
    12
    13 T-shirt med tryck
    14 presentkort på cafébesök
    15 biobiljetter
    16 duschcreme + deo i nån ny fräsch doft
    17 presentkort på hårklippning
    18 presentkort på frukost på sängen - All Inklusive!
    19 Parvantar
    20 en flaska rött
    21 Hårfärg
    22 Ansiktsmask, plock av bryn,
    23 Köpa en färdig adventskalender och lägga i små lappar i facken för choklad
    24 Jul på Liseberg
    25 Presentkort på solarium
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49 Cigarrer
    50 Champagne öppnas på din 40 års dag
    51
    52

• Svar på tråden Morgongåva, 52 saker
  • Disan

nr 12 kom jag på nu oxå.. han som sitter på dass i en helvtimme.. såg toarullar med pyssel på.. rätt kul.. när man är färdig med pysslet är det bara att torka sig

• Briderella

vinprovning, eller whiskeyprovning eller vin och chokladprovning, en romantisk weekend.
    när ni firar ett är vecka 52 kan du alltid försöka fixa till eran bröllopsmeny igen ifall ni tar maten från någon resturang så kan du alltid boka bord där.

museiumbesök,

har han några intressen som du kan köpa någonting till?

• Anja 19 juli 2008

haha Vilka roliga grejor Disan...

Svarade dig på ett annat forum men det verkar som att du kommit betydligt längre nu!

jätterolig idé!

• Disan

ja jag la ut listan där med ahah vet inte varför jag glömde de... tack för era svar

• bara jag

Jättefin idé!
    En romantisk picknick i det gröna...framåt våren. Kanske kan falla i smaken?

• Disan

japp den står på plats nr 4.. skräcklan var där vi träffades i början och dit vi brukar gå varje vår och sommar

• brud080808

vilken underbar idé, en måste jag sno blir du arg då? jag skulle nog lagt i strumpor till min karl, han har aldrig några vettiga att ha!

• Disan

jasså haha ja min har två lådor i en byrå med strumpor så han har så de räcker redan. kallingar oxå iof men med tryck så blir dom roliga

• Nessan

Kanske nåt graverat. Om det inte blir tråkigt kan du ju tom använda det för fler veckor för det finns ju massor att gravera.

Glas och karaff
    Visitkortshållare
    Klocka
    Halssmycke

(Om du inte vill gravera kan du ju se dessa saker som tips på gåvor även utan gravyr.)

• Troll1

Oj, det låter som ett dyrt år för dig!
    Inget illa ment, men tror du inte att han blir lite blasé av presenter varje dag?
    Nu lät jag som en surkärring.

• Disan

varje dag i ett helt år är det inte
    52 veckor.. alltså en sak i veckan fast nu har jag gjort om den lite.. kan hända att den blir ändrad igen

Troll1 skrev 2008-03-07 09:06:13 följande:
    Oj, det låter som ett dyrt år för dig! Inget illa ment, men tror du inte att han blir lite blasé av presenter varje dag? Nu lät jag som en surkärring.
  • Troll1
    Troll1 skrev 2008-03-07 09:06:44 följande:
    ...varje v menar jag
    Ja, jag ändrade som du ser ovan. Skrev fel...
  • 20080802

Måste ALLA presenter vara så avancerade??
    Förslag: bok, foto på dig (sexigt?), teaterbiljetter, favoritserietidning, favoritgodis..

• Disan

nja godis som håller ett år vet jag ej.. de ska ju va inslaget från första början och hålla ett år högst.. inte så att jag ska fylla på med saker efter hand
    böcker läser han inte.. han har så mycke i sitt jobb att han aldrig hinner läsa men teater va en bra idé, de kan man ju köpa presentkort på.

• 20080802

Nej jag förstår att du inte kan lägga godis v.50 men någon av de första månaderna tänkte jag.

• 20080802

ett alternativ som jag nog skulle överväga annars är att bara köra med en present i månaden istället. Hellre 12 riktigt bra grejer än 52 stycken som känns framkrystade.

Men jag förstår om du vill hålla fast vid din idé...

Svar på tråden Morgongåva, 52 saker