• pallesj

Riktiga eller plast blommor???

Jag kollade lite priser igår på blommor och det var inte så billigt som jag hade hoppats på de jag ville ha Det kunde skilja mellan 50-125kr st för de. Så jag började fundera på om man kanske kan ha plastblommor istället??

Nån som har synpunkter eller bra tips o idéer??

• Svar på tråden Riktiga eller plast blommor???
  • RDF

Det beror ju helt och hållet på vad du ska ha för blommor. Det finns ju fina blommor, som t.ex tulpaner jag såg på blomsterlandet som jag var tvungen att känna på om de var riktiga eller ej. Men fina plastblommor är väl rätt dyra också.

Jag pratade med en florist på Blomsterlandet som var väldigt bra! Hon erbjöd både billigare men jättefina blommor som de hade hemma att ha i buketten, t.ex 10-pack rosor för 59:- och sen blanda dessa med ranunkel som de kunde beställa hem om de inte hade. Rosorna var jättefina,så det känns bra!

• RDF

Förmodar att du vill ha liljor? Det borde väl att gå att få tag på fina!?

• pallesj

Jag ska ha nån slags Lilja är det enda jag bestämt just nu Först ville jag ha Callor men de varierade så mycket i pris så vanliga liljor blir både billigare och täcker mer

• pallesj

Hur kom du på att det var Liljor??

RDF skrev 2008-03-06 11:25:12 följande:
    Förmodar att du vill ha liljor? Det borde väl att gå att få tag på fina!?
  • pallesj

Ok förstod det nästan hi hi

RDF skrev 2008-03-07 10:18:08 följande:
    Kikade in på din sida
  • Lillmi

Hejhej!
    Jag hade kallor - vinröda, i allahjätansdagtid (innebär att de var lite dyrar än vanligt) Min bukett med va 5-6kallor +pärlor och tyll, gick på 650:-

Jag är inte så förtjust i blommor överlag, och kom snabbt fram till att jag inte ville sats så mkt på en brukbukett som jag inte skulle ha vetta att uppskatta för mer pengar...
    Kallor gillar jag och buketten blev väldigt fin för en liten peng!

• pallesj

Du kommer inte ihåg vad just de callorna hette?? där jag kollat kan de inte hitta bilder på just vinröda met än en som är nästan svart o mer åt det lila hållet

Lillmi skrev 2008-03-09 13:12:26 följande:
    Hejhej!Jag hade kallor - vinröda, i allahjätansdagtid (innebär att de var lite dyrar än vanligt) Min bukett med va 5-6kallor +pärlor och tyll, gick på 650:-Jag är inte så förtjust i blommor överlag, och kom snabbt fram till att jag inte ville sats så mkt på en brukbukett som jag inte skulle ha vetta att uppskatta för mer pengar...Kallor gillar jag och buketten blev väldigt fin för en liten peng!
  • Besservvisser

Riktiga. Jag skulle aldrig ens fundera på plastblommor.

• maella

Jo, jag har också funderat på konstgjorda blommor, dels för att det antagligen blir billigare efterssom att man kan binda själv och dessutom göra en annorlunda bukett (man behöver ju inte vara rädd att stjälkarna går av).
    En anna fördel är att man i förväg kan göra klart buketten.
    Såg jättefina vita stora tulpaner på plantagen (45 kr styck) och röda rosor i en butik hemma som va jättefina (39 kr styck.)

• pallesj

Ja det var ju mest den ekonomiska frågan som gjorde att jag var inne på plastblommor, men har kommit på att jag ska köpa billiga 10pack rosor och bara ha 2 liljor till, då går alla buketterna på ca 300kr bara, enda kruxet är att jag måste ju binda den dagen innan Hmm, hur göra med banden?? Tål floristtejpen vatten??

maella skrev 2008-04-09 08:32:43 följande:
    Jo, jag har också funderat på konstgjorda blommor, dels för att det antagligen blir billigare efterssom att man kan binda själv och dessutom göra en annorlunda bukett (man behöver ju inte vara rädd att stjälkarna går av). En anna fördel är att man i förväg kan göra klart buketten.Såg jättefina vita stora tulpaner på plantagen (45 kr styck) och röda rosor i en butik hemma som va jättefina (39 kr styck.)
Svar på tråden Riktiga eller plast blommor???