• junikul08

Någon köpt ringar på Hallbergs guld?

Läste i en annan tråd att det finns en kupong på 25 % på Hallbergs guld månaden ut (i Amelia brud). Låter ju bra för oss som missade rean på Guldfynd :) är Hallbergs bra?

• Svar på tråden Någon köpt ringar på Hallbergs guld?
  • Skåne Anna

Hej, vi tänkte satsa på att gå dit med kupongen från Amelia. Köpte min förlovningsring på NK Juvelsalong och den kommer från Engelbert. Hallbergs guld säljer också Engelbert till exakt samma priser som på NK, så då kan man ju lika gärna köpa den på Hallbergs även om det inte är en lika trevlig shopping-upplevelse. Tänker att jag får mer "diamonds for my money" då... och kanske kan gå upp till nästa storlek på diamanterna istället nu när jag har 25 % rabatt.

• egensinnig

Jag var inne där i dag o kollad epå en Schalins alliansring. Den skulle kosta 9995 kr.
    Väl hemma kollade jag runt i nätbutikerna och hittade exakt samma ring för 5500 kr!!!
    www.nordstansguld.se

• Humlanekerö
    egensinnig skrev 2008-03-05 20:47:07 följande:
    Jag var inne där i dag o kollad epå en Schalins alliansring. Den skulle kosta 9995 kr.Väl hemma kollade jag runt i nätbutikerna och hittade exakt samma ring för 5500 kr!!! www.nordstansguld.se
    Jag gjorde likadant och köpte den i vitguld för 6100 (600:- tillägg för vitt guld)på nätet!Snacka om skillnad i pris
  • junikul08

Smart det där med att prova ut och sedan köpa på nätet! Så ska vi göra :)
    Men då kanske man inte får reda på sin storlek i butiken? Eller har ni gått så långt att ni varit framme vid kassan och faktiskt provat ut storleken och sedan sagt att ni går hem och funderar ändå?
    Enklast att bara mäta sin första ring hemma om man har en sådan... och lägga till lite eftersom den är lite tight... eller?

• egensinnig

Jo jag har provat storlek, klart man måste hem o fundera sen

300 extra för vitguld på Nordstans....

• Humlanekerö

Vi har ringmått på mitt jobb som tur var,men sen minns jag exakt vilken size jag har i förlovningsringen..Om man inte har möjlighet att låna ringmått tycker jag visst man kan vara lite 'ful' och gå till en butik o prova först..o gå hem o beställa sen

• Lajsan

oj, nordstans guld har jag totalt missat och jag bor i Göteborg, blir en sväng dit. Tack!

• junikul08

Nu har jag varit på Hallbergs och tagit reda på ringstorlek för att kunna beställa på nätet :) men jag förstår inte vilken storlek jag ska uppge, expediten sa dels "15 92" dels "50", är det bara 50 man uppger eller?

• Karincita

Hej! vi köpte våra ringar på hallbergs förra veckan och är jättenöjda. Vi använde ameliakupongen och så hade de 25 % på allt i butiken så sambon fick också 25 % på sin ring. Vi sparade 5000:- kr! Vi köpte Engelbertringar och är supernöjda. Snabb leverans och trevlig service

• Kärlek ger näring åt själen

Men har någon köpt sina ringar på jempguld? För jag har hittat en super fin ring där.. men är liite osäker på hur det går till.

Svar på tråden Någon köpt ringar på Hallbergs guld?