• klimpen ?

Fryser ??

Hej !!
    En liten fråga ?? Jag är gravid i vecka 6 och jag fryser så himla mycket, tycker jag. Jag har aldrig varit frysen utan varm jämt. Är det fler som känner som jag ?? Är det normalt och slutar det ?? Okej det är ju rätt tid att frysa och inte när det är -25 grader och massor med snö.
    Kramar

• Svar på tråden Fryser ??
  • Señora A

Också v.6, fryser också. Tror dock att det beror på att jag mest ligger ner pga illamåendet. Jag har inte min blodcirkulation igång. Kram!

• Anonym

Hej
    Är också i v. 6 och fryser också så jag skakar. Min kompis sa att man kan göra det för att man mår illa eller för att man är så trött.
    Jag fryser mest när ögonen är som tröttast.
    Kram kram

• Fru Novia

Är du med barn Señora A? Vad roligt! Det var ett tag sen var var inne, och nu läser jag att du är med bebis!! Jätte grattis!!! Hoppas att det blir min tur snart

Frugan Novia

• klimpen ?

Men jag mår varken illa eller är tröttare än vanligt....?? Jag bara fryser !!

• Fru Novia

Är det så många som fryser? Jag fryser också (och min mens skulle ha kommit igår...) ... u think?

Frugan igen...

• Señora A

Tack tack. Fru Novia, köp ett test! :)

• Lissen

Jag är normalt jättefrusen av mig, men sen jag blev gravid har det varit tvärtom...jag svettas som en galning och när jag jobbade så var jag tvungen att ha på en fläkt rakt emot mig. Sover med öppet fönster osv. Lustigt det där hur ens hormoner kan förändras!
    Lissen

• Fru Novia

Señora A:
    Vågar inte än, vill vänta lite till eller till söndag i alla fall . Vill inte bli besviken... har inga sympon alls nämligen, förutom att mina bröst gör ont, men det har jag alltid innan mens.

• Jenna

Här är en till som fryser...eller svettas, det går som en berg och dal bana tycker jag.

• Señora A

Fru Novia, jag hade inte heller några symptom, bara utebliven mens (1 dag) och en fruktansvärd längtan efter positivt g-test. Kunde därför inte hålla mig. Blev mäkta förvånad när det istället för ett streck var två!!!

• Fru Novia

Idag är det 4 dagar sen mensen skulle ha kommit, ska ta testet imorgon bitti när mannen är på jobbet. Spännande!!
    Wish me luck!!

• MamaJen

Fru Novia!
    Gud vad spännande! Hoppas med dig att det visar positivt!
    Señora A - Nu har du säkert testat detta redan men drick massor av vatten och ät en frukt när du känner att du börjar må illa.
    Kramar//En som spydde sig igenom halva grav.

• DreamTracy

jag e mest varm jag.å mår prima.
    ömma tuttar dock.

v 8+0.

Kram!

• borta bra

Frös också som en galning i vecka 4 och 5, fast då visste jag inte än att jag var gravid, mådde inget illa alls och var ej heller trött. Och sen fick jag mf i v7+3, så nu väntar jag bara på att alla graviditetshormoner ska lämna kroppen.
    Men lycka till alla ni nygravida, njut av det!
    kram

• Señora A

Fru Novia, varför vänta??? Vill inte mannen vara med? Min var med och det var underbart! Vi visste samtidigt och dansade chockade omkring med tårar i ögonen... Det var en av de finaste stunder vi har delat.

MamaJen - kan inte dricka vatten - hulkar bara upp det igen...

Lyckos dig Dream Tracy!

Borta Bra - KRAM!

• Fru Novia

Meningen var att jag ville överraska honom Fixa middag och berätta då. Ge honom ett par bebisskor... Men jag kunde inte hålla mig. Imorse gjorde vi testet tillsammans... Och JA, vi är med bebis!!! Beräknade att jag är i v.5. Ska beställa tid till barnmosrkan på måndag! Imorgon ska vi berätta för mina föräldrar, mamma har frågat flera gånger om hur det går... men imorgon ska vi ta det, ska på middag hos dem. Vill berätta för hela världen!!!

Känner mig annorlunda! Som att kärleken jag hade till man min man har fördubblats, som att jag känner min lilla bebis kärlek till sin pappa också! Underbara känsla!! Känns svårt att hålla min när jag pratar med mamma och kompisar per telefon... Har ni hållt er?

• Señora A

GRATTIS GUMMAN! Visst var det väl mysigt att få veta till slut! Tror att man ofta känner på sig att det är som det är. Välkommen till klubben!

Nä, jag har inte kunnat hålla mig så bra. Värst nu när jag mår dåligt - alla frågar vad jag är för sjuk... Svårt att ljuga. Känner såhär också, om det värsta händer så är det väl bra att våra vänner och familjer vet. Då behöver man ju stöd.

Kram och lycka till!

Svar på tråden Fryser ??